wie is Jeroen ?

Jeroen is al vanaf 1983 een Citrofiel.
Werkte bij Citroen en bezit er diverse. Bijna 25 jaar bij Citroen!!!
Een 2CV 1963 , SM 27 Injection electronique 1972 , C3 Pluriel 1600 16v 2003 , HY camper Currus 1971 , C6-2.7HDI exclusive 2006.
Sleutelen is zijn grootste hobby. Hieronder zie je waarom je van zulke auto's gaat houden.

Ook motoren zijn hem niet vreemd, hij had tenslotte zijn motorrijbewijs eerder dan voor zijn auto. Een Zundapp Bella R154 uit 1957. De Bella heeft ie gevonden bij het grof vuil in 1983 en die gerestaureerd. Helaas onlangs verkocht daar er veel te weinig op gereden werd. En een Vespa Primavera 125 erbij voor achter op de camper.

Is nu eigenaar van Garage de All-Timer in Grootebroek, waar ik van allerllei merken te repareren krijg w.o: Mercedes AMG inmiddels tientallen, sl, c-klasse,e-klasse, Volvo, Citroen HY, 2cv, Ds Cabriolet, C6, Porsche Panamera, Ferrari 456, Jaguar, MGa, Peugeot 404 Cabriolet en Simca in diverse soorten.

Cilinderkop van de camper aanpassen op LPG

mooi koppie
mooi koppie

Zo nu eerst even een paar verse kleppen in de cilinderkop van de HY currus. Gelijk ook nieuwe harde zittingen erin en klephoedjes. Goed werk van Motorenrevisie Frank in Hilversum.

kop HY

Alles weer opbouwen.

De site van Jeroen, "Grootgrondbezitter" van de beroemde Citroën SM.

Zo we zijn weer begonnen aan de Citroen SM

Zo motor eruit
Zo motor eruit

Eerst de motor eruit om het vliegwiel te laten boren, dit om een BDP sensor te plaatsen. Hiermee weet de computer wanneer het bdp is behaald. Ook de koppeling vervangen.

Hulptroepen ingeroepen

Hulptroepen.
Hulptroepen.

Zo nu moet de motorruimte gelijk maar schoon. Gelukkig hielp Martin mij daarbij. Melkboerenhondesjouwtje.

Het is weer als nieuw.

BDP gemaakt in vliegwielhuis

bdp sensor
bdp sensor

Zo een gat in het vliegwielhuis gemaakt met een steuntje voor de BDP sensor. Dat is even uitkienen waar dat precies moet. Want dat moet op een milimeter van het vliegwiel.

Er was dus net genoeg plek naast de as.

Mooi plaatje van de motor met bak

Maserati
Maserati

Ook de startmotor gelijk gereviseerd daar je er later nooit meer bij komt. En ook gelijk een goede pluskabel bij Aquasport gemaakt. Hier gaan tenminste de amperes stromen.

Interieur ook gelijk maar aanpakken.

Verse bitumen
Verse bitumen

Nu ik toch bezig ben het interieur gelijk aanpakken. Dus stoelen en bank eruit (die zijn van leer) hier hoeft niet echt wat aan gedaan te worden daar deze nog zeer fraai zijn en mooi patine. Alle delen van de vloerbedekking eruit gehaald ( wat een pokkeklus) en de bitumenlaag van de bodem verwijderd. Hier weer verse bitumen op gesmolten.

page loading