start eiland MAN

start eiland MAN
start eiland MAN

Dit is de site van "grootliefhebber der Italiaanse motoren" Hildo Krop uit Hoorn.
Met  fotoverslagen  van de beroemde Milano-Taranto rit 2006,  Van de demonstraties op het 100 jarige circuit op het eiland MAN in engeland in 2007 en de Moto Giro rit 2008 in italie   Tevens een paar foto,s van het door mij in samenwerking met het bloedjesnel team georganiseerde West Friesland ritje    Deze foto is genomen op het eiland MAN in engeland vanwege het 100 jarig bestaan van het cicuit aldaar Hildo (425)samen met broer peter (400)en vriendje bert (427).

West Friesland rit 2014

Allemaal exoten
Allemaal exoten

Ons bekende West friesland ritje was dit jaar super geslaagd .

Want mede door het hele mooie weer was het ontzettend druk op het plein en hebben er meer dan 50 liefhebbers de rit mee gereden.

Ook de stop in restaurant De Woeste Hoogte vlakbij Enkhuizen was heel gezellig, we konden net nog allemaal op het terras.

Terugrijdend over de dijk Enkhuizen/Hoorn waren we om 4 uur weer terug op het plein.  

West Friesland rit 2014

Nog een impressie van het plein lekker druk

 

 Klaar voor circuit mettet in belgie

 Hier worden de motoren bij henk in de kersenboogert opgeladen 

 Links de mv van bert

 In het midden de guzzi van henk

 Rechts de guzzi van peter

benelli dag noord scharwoude

mooi spul
mooi spul

Afgelopen zondag nog met de benelli sei en de Motobi 125 sport op de Benelli happening

in concordia in Noord Scharwoude geweest

Meer dan 100 benellie brommers en motoren werden er geshowd en er kwamen heel veel

kijkers op af. Hier staat mijn blauwe motobi naast een benelli broertje.

benelli sei
benelli sei

Hier staat de benelli 6 cilinder op de show in Noord Scharwoude.

Na afloop mocht ik alleen weer naar huis op voorwaarde dat ik de motor in de zaal starte en hem rijdend naar buiten reed.

Ze wilden die 6 uitlaten natuurlijk even horen.

moto guzzi eraldo

proost
proost

Na het projekt van de moto guzzi restoratie van onze vriend klaas 

zijn wij voor deze winter weer eens wat nieuws gestart.

Wij hebben een v 65 guzzi op de kop getikt die in de sloot heeft gelegen.

Wel weer een hele operatie, maar hij wordt voor onze goede vriend eraldo

die uiteraard ook het geheel gaat sponseren 

alle fotoos staan sinds kort in het foto album (zie kop boven site).

 

schieten al op
schieten al op

  Hier zijn we bezig met ons nieuwe winter projekt 

  de moto guzzi 650 voor eraldo 

   Er is alweer heel veel gedaan Het motorblok is compleet gestript 

   schoongespoten en ook alweer geglaspareld (was wel een heel werk).

   Dit glasparelen gebeurde bij de fa. Hans Knijn corantijn in Hoorn

   Hij vond ons projekt zo leuk dat hij ons sponserde met een zacht prijsje voor het stralen (HULDE).

Ook het frame en wat onderdelen zijn door mij naar de fa. gijsen in purmerend gebracht om het mooi zwart te poedercoaten

Kost wat maar dan heb je ook wat mooi en makkelijk en over een weekje alweer ophalen

hoorn op rolletjes 6 augustus

hoorn op rolletjes
hoorn op rolletjes

Wij zijn weer uitgenodigt om op de woensdag markt hoorn op rolletjes 6 augustus weer wat van onze motoren te showen.

Nu met een betere plaats en beter weer 

Het volledige artikel staat op agenda en nieuwtjes recht boven op de site 

klassiek in medemblik

medemblik
medemblik

Zondag 28 julie met 5 bloedjesnellers naar de old timer show in medemblik

geweest.

Wel weer met hindernissen maar dat hoort erbij.

We wilden nl. met drie mv agusta,s er naar toe maar een ipotesi begon in de aanloop

al te stotteren dus gauw omgeruild voor een ducati condor met zijspan

Dus een beetje te laat vertrokken vanaf het huis van kleine peter , wel met koffie en gebak (hulde)

Joop was ook mee met zijn opgevoerde brom motor (een honda) dus op de terugweg

kon hij ons niet bijhouden dus elkaar kwijtgeraakt

Na afloop nog een biertje op de rode steen en toch weer een leuke dag gehad. 

benelli club dag

allemaal zes cilinders
allemaal zes cilinders

Begin juni naar de club meeting van de benelli club geweest

Het was eindelijk weer eens mooi weer dus we gingen ervoor

Heerlijk gereden op die dikke zes cilinder lekker met ze,n tweetjes 400 probleemloze kilometers

De meeting was nl. bij de gallery in brummen

Tjonge wat hebben ze daar een mooie klassieke auto,s allemaal exoten zoals jaguars ferrari,s porsche,s en ga zo maar door

Lekker gelunchd op een veluws terras op de terugweg en die dag kon niet meer stuk. 

een nieuw projekt

halverwege?
halverwege?

Hier de eerste foto van ons gezamelijke nieuwe projekt

Dit is de restauratie van de guzzi T 3 van onze vriend klaas

Zoals jullie zien is de restauratie al zo,n beetje halverwege en hij wordt toch mooiiii  Later zet ik wat meer fotoos op de site

T3

Moto-Guzzi T3
Moto-Guzzi T3

Laadsysteem werkt niet......Wordt aan gewerkt.....

Kruiskoppeling vernieuwd..

Nieuwe gelaccu..

Nieuwe balhoofdlagers..

Bedrading vernieuwd..

Schokdempers nieuwe ogen..

Verrotte olie uit het cardan..

Gepoedercoat..

Ontchroomd en gecoat..

Verse rubbers..

Toerentellerkabel vervangen..

Veel nieuw RVS..

Remvloeistof ververst..

Andere koplamp..

Tellerrubbers nieuw..

Zoals jullie bemerken is er nog heel veel werk aan de winkel aan de T3

Nog even een tip voor toekomstige restaurateurs

UIt kosten overweging hebben wij er voor gekozen om al het chroomwerk

te vervangen door zilver kleurige velgen poedercoating

En wij stonden versteld van het resultaat (HEEL MOOI). 

schiet al op
schiet al op

Voorlopig de laatste foto

Nu komt het meeste werk het af werken en bovenal het

vervangen van die rotte kabelboom door een verse nieuwe

Maar gelukkig hebben wij onze henk (nee die andere) onze draadjes spezialist.

moto giro 2012

moto giro 2012
moto giro 2012

Dit jaar 2012 maar weer eens de moto giro gereden

In eerste instantie wilde bijna de gehele ploeg bloedje snel hieraan deelnemen ,maar door prive omstandigheden moesten bert  mieke en joop helaas afhaken.

Over bleven hildo  corry kleine peter en grote peter.

Helaas bijna de hele week veel regen gehad, maar ondanks dat en een paspoort probleempje in het begin toch weer veel plezier gehad het blijft toch een geweldige belevenis

Hier rijden we met een ploegje door een italiaans stadje en was het net even droog  

controlle onderweg

controlle
controlle

Hildo ergens onderweg gespot door echtgenoot gedurend een van de etappes van de moto giro 2012

Zoals je ziet het regenpak nog aan maar op dat moment net even droog.

moto guzzi

italiaanse politie guzzi v50
italiaanse politie guzzi v50

Eindelijk weer eens een nieuw projekt een italiaanse politie guzzi V50 ooit de schrik van de italiaanse

verkeers deelnemers

Ik vermoed dat er heel wat bekeurinkjes mee zijn uitgeschreven.

Een leuk detail is dat de linker koffer ingericht is voor een pistool mitrailleur uzzi mij zelf nog bekend

uit mijn diensttijd 50 jaar geleden en waar ik zelf nog mee geschoten hebt.

west friesland rit 2012

eindelijk weer eens mooi weer
eindelijk weer eens mooi weer

Zoals op de foto te zien is een super geslaagd west friesland ritje

Een flinke opkomst van ruim 40 klassiekers.

Ook de tocht via de dijk en de polders vond men erg geslaagd.

En de stop in schermerhorn midden in het dorp was netjes zelfs de cafehouder was erg tevreden

met de extra omzet van de frisdrank en de kroketten

mettet 2012

klaar voor de strijd
klaar voor de strijd

Hier staan s,morgens de motoren klaar om in de bestelwagen te worden gezet om ze naar het cicuit mettet in belgie te brengen

op naar mettet

belgie here we come
belgie here we come

Het laden is begonnen 2 motoren in het van klaas poeze geleende aan hangwagentje en een motor in de ook van hem geleende bestelwagen (bedankt klaas) Deze bestel en aanhangwagen dienden ook weer als slaapplaats van die nacht , volgens mij vroor het toen (heb het nog nooit zo koud gehad).

2 broertjes
2 broertjes

Hier in volle concentratie gevolgd door broer peter op het hele  leuke bochtige circuit van mettet

Gelukkig allemaal heel en zonder schade de avond gehaald, eigenlijk is dat nog het belangrijkste

helemaal klaar
helemaal klaar

Anderhalf jaar geleden waren BERT en ik door leekerweide in wognum uitgenodigd om mee te rijden samen met een heleboel vrijwilligers om de clienten daar op achterop de motor en in het zijspan mee te laten rijden met een door het personeel georganiseerde toertocht.

Het komt erop neer dat de clienten het prachtig vonden en ook wij hebben genoten.

Toen werd gezegd dat het eens in de 2 jaar zou gebeuren dus wij hopen in 2012 op weer zo,n tocht  

 

beetje werk
beetje werk

Was weer eens aan een nieuwe uitdaging toe

Dus een heel apart en zeldzaam bromfietsje uit de 50ger jaren gekocht

Het is een mv agusta liberty sport 48 cc viertakt met 3 versn.

Zit zo te zien wel een beetje (veel) werk aan maar dat is nu eenmaal de hobby,en komen we er helemaal niet meer uit dan is er altijd nog de back up van de specialisten van de bl. snel jongens.   

Zo moet hij er ongeveer uit gaan zien, maar eerst maar eens wat onderdeeltjes scoren op de beurs in imola. 

bijna klaar
bijna klaar

Zoals jullie zien schiet de restoratie van de mv liberty al lekker op

Eigenlijk is hij al klaar, echter er moesten wat onderdeeltjes  verchroomd worden o.a.ook de voorvork pootjes ,de achter veren en het stuur.

Dus daar is nog even het wachten op en als dat binnen is afbouwen en klaar is kees..  

MV AGUSTA LIBERTY SPORT 4 TACT
MV AGUSTA LIBERTY SPORT 4 TACT

ALSTUBLIEFT  helemaal klaar..

Is het geen schoonheid geworden? Alleen het buddysitje had  rood met wit moeten zijn.

Helaas zelfs na intensief zoeken OP DE BEURS in imola niet gevonden maar misschien loop ik er nog wel eens tegen op .

tankstop
tankstop

Woensdag 3 augustus eindelijk was het zover de begeleiding van de benelli raid europa

Wij organiseerden met het hele bloedjesnel team het gedeelte van enkhuizen naar lisse

Ondanks het hele late aankomen van de deelnemers uit assen vond iedereen dat de rit en de begeleiding super geslaagd waren .

Daarom zijn we met de hele bl snel ploeg na afloop lekker gaan eten in bergen aan zee.hadden we wel verdiend vonden we

Hier staat de hele ploeg te tanken aan het begin van de rit in enkhuizen 

Hier een foto moment vooral voor de italianen en duitse deelnemers bij de molens in schermerhorn

Helaas voor hun mede door de late aankomst in enkhuizen waren de molens op dat tijdstip niet meer in bedrijf.

Ondanks dat zijn er toch heel wat fotoos genomen

Afgelopen weekend 6 juni een klassieke circuit dag gehad op het circuit van mettet in belgie

Gereden hebben bert mv agusta henk moto guzzi peter moto guzzi en hildo aermacchi.

Het weer was wat minder maar toch super gereden tussen de buien door

Alleen de supporters die meegegaan waren om ons aan te moedigen hadden er wel een beetje last van

Voor onze trouwste supporter de invalide jan echter kon die dag niet meer stuk. Ondanks de regen heeft hij toch van het hele gebeuren erg genoten

 

 


Op weg naar het circuit van mettet in belgie met de caravan

Eerst maar een weekje op de camping vlakbij mettet

Volgende week komen de vrienden met de motoren naar het circuit en dan gaat het los op baan.                              SPANNEND!!

Ook bert en mieke waren een paar dagen voor de circuit dag zou beginnenop de camping met hun leuke klassieke camper. 

Toen was het nog mooi weer

Helaas later veranderde dat een beetje of eigenlijk twee beetjes.

Hier een impressie hoe nat het was die avond voor de circuitdag in mettet.

Toch nog gezellig gebarbeknoeid. het meegebrachte vlees moest tenslotte toch op

En ondanks de regen toch genoten met ze,n allen  

Hier nog even een actie foto van opa op zijn aermacchi ala verde

west friesland rit 2011

west friesland rit 2011
west friesland rit 2011

Overzicht van de deelnemers van het door mij samen met de bl. snellers georganiseerde west friesland ritje in 2011

Maar een paar probleempjes: Op het plein  konden we niet parkeren vanwege een volleybal tournooi

dus alles lag vol zand.en ook het weer was niet helemaal zoals we gewend zijn(beetje miezeren helaas).

Ondanks dat waren er 35 deelnemers en ook de tussenstop in de rijp was heel leuk,  

ook nog een echte motor echter wel italiaans

ducati 1000 gt
ducati 1000 gt

Ben uiteraard ook nog in het bezit van een echte moderne motor

Een Ducati 1000 gt met een speciaal uitlaatje (star twin)  ongeveer 100 pk.

Deze is echt voor de lange afstanden, samen naar zuid duitsland italie oostenrijk tjechie enz.

Is uiteraard wel italiaans anders wordt het ruzie met de andere italiaanse klassiekers  

 

Sfeerfoto camping beurs IMOLA ITALIE

Hier een foto van de camping vlak bij de beurs MOSTRA SCAMBIO D,EPOCA in imola september 2010

Sommige van ons waren met de caravan de camper in tentjes en 3 man kwamen zelfs met het vliegtuig. Uiteindelijk met 14 man en vrouw.  Super beurs gehad heel mooi weer en heel gezellig

Een aanrader voor volgend jaar.

We gaan naar rome

spannend
spannend

Eindelijk is het zover, de motoren wegbrengen naar weesp.

Vandaar gaan zij met de vrachtwagen naar terni bij rome.

Wij vliegen de 22e naar rome voor de start van de 6 daagse moto giro 2010 (hopenlijk zonder as wolk) 

Bert en mieke condor zijspan 350cc

Kleine peter mv 125 sport

Hildo 125 cc motobi

Hans vespa scooter 

Grote peter  guzzi 500 sport.

italiegangers
italiegangers

Hier staan de drie broertjes krop

Alle 3 hebben ze de moto giro uitgereden

Wel een klein beetje pech: een lekke band een gebroken

kickstarter af en toe een nieuwe bougietje, maar wat wil je

machientjes 40 a 50 jaar oud en slechts rond de 10 pk 1600 km haarspeldbochten

tot in de eeuwige sneeuw toe..    

Alles zelf gedaan restoratie wielen spaken spuiten enz. enz.

Een dingetje niet zelf gedaan maar laten doen 2 nieuwe binnen en buitenbanden

dus halverwege de GIRO 2010 een lekke achterband gewoon een gaatje zonder spijker

of dergelijks Wel binnen een half uur weer op weg geholpen

Op de foto zijn bert peter en petertje het wiel er al aan het uithalen en mieke houdt  toezicht op het gebeuren

Hier onderweg in de moto giro 2010 in een van de laatste etappes en ruim boven de 2000 meter in de sneeuw

Geloof het maar we hebben nog even lekker sneewballen gegooid en dat midden in de zomer

Het MOTOBITJE met 7 hele p.kaas heeft me wel helemaal tot die hoogte gebracht en ook weer naar beneden

motobi 1967

De motobi
De motobi

Met corry bert mieke aad en peter naar de beroemde beurs in imola 2009 geweest.

Had een paar maanden geleden een scooter verkocht, dus er waren weer wat centjes om in IMOLA uit te kijken naar een leuk restauratie objectje.

De eerste dag de vrijdag (lekker rustig) meteen een leuk motortje gescoort, een MOTOBI 125 cc krachtei, die naam komt door het motorblok (heeft een beetje de vorm van een ei).

Hier een foto toen we hem net gekocht hadden.

 

zo moet hij worden

doet zeer aan je ogen
doet zeer aan je ogen

Ons beroemde artestieke bloedjesnel lid henkie groot heeft voor mij alvast een ontwerpje gemaakt,zoals hij vind dat de kleurstelling van de nieuwe aanwinst moet worden

Net zoals vroeger de guilletas de benellis enz. metalic blauw met goud en zilver. Van die apparaten hebben we als jochie van 15 gedroomd, helaas toen financieel onbereikbaar zelfs niet met de hele zomer bollen pellen .

restoreren

op de helft
op de helft

De restauratie van de in imola gekochte motobi 125 sport is reeds in volle gang .

Ik spuit hem metalic blauw met zilver en goud met een rood biesje.zals vroeger de italiaanse sportbrommertjes waren

Ik geef direkt toe het is niet origineel, maar wel weer eens iets anders

Hier alvast kleine impressie hoe hij er uit gaat zien Alleen wat op de tank ziver is origineel eigenlijk chroom  maar hij zat vol deuken en na het uitdeuken en plamuren is het niet meer mogelijk de tank nog te verchromen helaas. 

alweer aan het opbouwen

al aan het bouwen
al aan het bouwen

Alweer een beetje aan het opbouwen .

Het meeste al gespoten al het alluminium gepolijst de reeds uit italie meegenomen velgen met nieuwe spaken gespaakt bedrading vernieuwd enz. enz.     Op deze foto al een kleine impressie hoe hij gaat worden.

spatbordje

Mooi spatbordje of niet soms

het beroemde ei blokje

Zo ziet het beroemde krachtei er uit.

Ik heb het blokje al gedeeltelijk gestript zuiger cilinder kleppen alles nog in nette staat.

Wel gaat het blokje even naar onze vriend en motobi specialist FOLKERT in wormerveer.

Hij gaat alles even nakijken , want als iemand ergens specialist in is moet je daar toch gebruik van maken.

Hij heeft nl. samen met het bloedjesnel team op zijn motobi de moto giro gereden.

Toch een kleine 2000 km en jawel helemaal uitgereden  

Bijna klaar

is het geen schatje
is het geen schatje

Zo klaar is kees alles geschuurd gespoten gepolijst (peter bedankt voor het lenen van je polijst machine),wielen met nieuwe spaken banden en velgen. Het.

 nieuwe uit italie meegenomen uitlaatje eraan gehangen

Ook de nieuwe snelheidsmeter(tot 160 ja ja)erin gemonteerd.

 Alleen de uit italie meegenomen tankstickers willen niet plakken 

Ik denk te oud, dus toch nog een beetje belazerd door die italianen    

even geduld

Alleen nog wachten op het door onze vriend fok gereviseerde motorblok.

Dan blokje inbouwen even laten lopen met dunne olie, olie eruit en de goede olie erin en gaan met die banaan.

Ben wel erg benieuwd hoe het loopt.

Want als hij goed loopt en lekker rijdt kan hij volgend jaar misschien ingezet worden in de de MOTO GIRO. 

Want waarschijnlijk gaan wij daar volgend jaar weer aan meedoen.

Dan komt er wel een nieuw voorbandje om,want 2000 km op een oud bandje is wel erg veel    

3 benelli,s

3 generaties
3 generaties

Hier de drie benellis bij elkaar in een foto

Achteraan de benelli 750 sei zes cilinder 750 cc (1975)

In het midden de bijna gerestoreerde motobi benelli 125 cc sport (1968)

Op de voorgrond de benelli city bike snorfiets 50 cc (1965)

klaar maar nog niet af

mooi he
mooi he

Tank terug van henkie

Hij heeft de motobi stickers nog even bijgewerkt.wilden nl. niet lekker plakken ik denk een beetje te oud

Iedereen vind de kleurstelling ondanks dat het niet origineel is erg geslaagd.

Eigenlijk had de fabriek hem zo op de markt moeten brengen  (geintje). 

stom stommer stomst

Zoals ik al aangaf het kreng wilde niet lopen terwijl toch alles drie maal gecontroleerd was

Van arre moede naar nashville in onderdijk de guzzi dealer gebracht

Uiteindelijk heeft die het probleem ontdekt.

Het doekje ter bescherming van vuil in het inlaatspruitstuk was er ingezakt en bij montage v.d. carburateur over het hoofd gezien.

Bij de eerste startpoging naar binnen gezogen onder een klep gaan zitten , geen compressie dus niet lopen.

Nu loopt hij als een zonnetje hoera

 

RDW keuring

koud he
koud he

Welnu hier een foto in de sneeuw van de motobi

Woensdag de RDW gebeld voor een keurings afspraak en een wereldrecord de woensdag erop al een kenteken keuring.

Alles perfekt in orde gemaakt, helaas ze wilden alleen de framenummers zien.dus voor niks zo ons best gedaan.

Ik had het originele ital kentekenbewijs erbij dus appeltje eitje.

hij zal worden ingezet voor de moto giro die wij de bloedjesnellers in het voorjaar gaan rijden 

west frieslandrit 2009

de rode steen hoorn
de rode steen hoorn

Dit is een foto vlak voor de start van ons ritje

Superweer heel druk dit kon niet fout gaan DUS WEL

De tussenstop op het het helderse zweefvliegveld liep door omstandigheden

een beetje uit de hand

We dachten dat het leuk zou zijn om

een van onze zeer invalide bloedjesnel

supporters een vlucht aan te bieden Echter de wind stond verkeerd zodat het hele gebeuren met het in en uit laden van jan zich aan de andere kant van het veld uit het zicht van de deelnemers plaatsvond

Echter doordat o.a. de volgwagen waar hij in zat te laat aankwam liep het met de tijd

volledig uit de hand

Toen hij daardoor niet direkt aan de beurt was en ik niet terug kon(ik was meegegaan om fotoos te nemen) vanuit het veld 

(Onder het vliegen was dat verboden)duurde het voor de meesten allemaal te lang,

zodat toen ik eindelijk terug kon komen de meesten al weer op weg naar huis waren

PS> volgende keer zal me dit beslist niet meer overkomen

Tussen haakjes jan had erg genoten en dat verzacht de boel weer een beetje

 

 

show Lindendael mei 2009

gezellig
gezellig

Afgelopen zondag 17 mei uitgenodigd om wat klassiekers neer te zetten op het parkeertereintje van verpleegtehuis lindendael op de Koepoortsweg in Hoorn.

Alles die avond ervoor klaargezet het was tenslotte vlakbij

S,morgens spoelen van de regen, in de loop van de dag toch nog wat motoren er heen gebracht en achteraf werd het toch nog gezellig (zie verhaaltje op wist je datjes).

Nog wat praatjes gemaakt met wat andere oldtimer liefhebbers , want daar gaat het tenslotte om.  

Kortom, ondanks het weer toch nog een gezellige dag.

En nu op naar het Westfrieslandritje op tweede pinksterdag en jullie weten het het is altijd mooi weer ook als het regent...

Lindendael taxi mei 2009

Hier een foto van ons vervoermiddel ons ter beschikking gesteld bij het showtje in mei 2009 van verpleegtehuis Lindendael Koepoortsweg in Hoorn

Geloof het of niet dit alles inclusief 2 lieftallige eigenaren cq.bestuurders 

Hij werd gebruikt om ons na het naar huis brengen van de motoren weer op te halen voor de volgende 2 stuks 

Dames super bedankt .

Moto Giro 2008

In het klooster
In het klooster

Dit is voorlopig even een eerste fotootje van de moto giro

Het hele verslag met fotoos en verhaaltjes komt later .

Eerst even een paar weekjes met een echte motor (ducati gt 1000) lekker met zijn tweetjes naar tjechie.

Dan zal ik wat van Milaan Taranto en Man verwijderen zodat het niet te veel wordt

om de site weer eens te bekijken.

uitrusten na de afdaling

uitrusten
uitrusten

Hier zitten wat Moto Giro gangers uit te rusten op een bankje na waarschijnlijk weer een bloedstollende en gevaarlijke rit.

Ook mijn earmacchi ala verde 250 cc staat op de voorgrond nog na te hijgen van de helse afdaling

Even later de boel weer opstarten want de eindstreep is in zicht. 

Hier onderweg in een leuk stadje ergens halverwege de MOTO GIRO en klaar voor de start

De Aermacchi  heeft zoals gewoonlijk geen verkeerd klapje gegeven en dat is een unicum we moesten nl. wel bertje droog zien bij te houden, en iedereen die hem kent weet dat dat een hele toer is 

Achter mij is nog net joop te zien die zijn gezalfde achterwerk aan het ontlasten is

eetfestijn

italiaans eten
italiaans eten

Dit hadden wij elke avond na de verreden etappe. Zoveel eten en drinken als je wilde Veel pasta en veel italiaanse wijn.maar ook weer niet teveel want de volgende morgen ging om 6 uur weer de wekker ~. 

twee 65 plussers

Voor de start 2008
Voor de start 2008

Twee zeer tevreden 65 plussers vlak voor de start van het door mij mede door het superweer

zeer geslaagde westfriesland  ritje van 12 mei 2008

Er hebben ongeveer 45 motoren meegereden en iedereen was heel content

De meeste hebben alweer deelname voor volgend jaar toegezegd.

Dat geld dan wel voor mensen die geen hoogtevrees hebben want de tussenstop van volgend jaar 2009 wordt heel speciaal

In het bakje april 2008

Samen met joop naar frankrijk (circuit valle de vienne ) geweest.
Moesten natuurlijk in het bakkie van bert zijn zijspanracer.
Was wel even kicken 10 cm boven de grond tegen de 200 km per uur maar joop en ik wilden voor elkaar niet achterblijven.
 In het begin nog een beetje angstig, maar we vonden het achteraf toch wel een belevenis, we doen het toch maar weer om met joop zijn gevleugelde woorden te spreken.
En nu op naar de volgende happening ( moto giro Italie),maar eerst tweede pinksterdag DE WESTFRIESLANDRIT start half een rode steen.  
               ALLEMAAL KOMEN HOOR

De start milaan taranto 2006

Bij deze foto staan wij klaar om de motoren naar Weesp te brengen. Vandaar gaan ze met een vrachtauto-combinatie met nog een heleboel anderen naar het verzamelpunt in Milaan. waar zij door ons opgehaald kunnen worden om daarna gezamenlijk naar de start te rijden.

Al een beetje zenuwachtig

Hier staan onder de startvlag in Milaan de 5 Horinezen die vanavond vanaf 12 uur vannacht starten. Te weten van links naar rechts:
Erwin Meiling 50cc Motori Morini
Hildo Krop 250cc Aermacchi
Peter Krop 350cc Aermacchi
Bert en Mieke droog Kondor zijspan met ducatiblok.

Verzamelpunt in Milaan

Hier sta ik bij het verzamelpunt in Milaan om daarna gezamenlijk naar de start te rijden. De race-overall is nog niet aan want het was toen al tegen de 40 graden.

Start van de droogjes

Dit is de start van Bert en Mieke met hun Ducati-Kondor. De zijspannen starten als eerste. Wel was Italië een half uur hiervoor wereldkampioen geworden. Dus de eerste nachtelijke uurtjes waren levensgevaarlijk met allemaal toeterende Italianen in auto's met vlaggen uit het raam en complete feesten in de dorpen waar we doorheen reden.

Imola anders,nu eens geen beurs

Dit was de eerste dagaankomst in Imola. Uiteraard een hoerastemming. Wij hadden de eerste dag de eindstreep gehaald! Let wel, s'nachts gestart en niet geslapen!! en 400 km op een oud motortje van ruim 40 jaar oud. Dus dat biertje waar Bert en Mieke ons mee op stonden wachten was wel verdient.

Onderweg

Deze foto onderweg genomen en geeft een indruk van de schitterende omgeving en natuur. Nog net achter mijn motor is het meer van Trasimeno te zien. Helaas veel tijd om van al dit moois te genieten was er niet. Op tijd weer bij de controllepost, vanwege de strafseconden een beetje fanatiek mocht wel.

Mooi

Ook dit is om stil van te worden. Zomaar ergens een tussenstop in een werkelijk schitterend stadje midden in Italië. Rechts achter mijn motor is nog net een Fiatje 500 te zien. Hier was een tijdcontrole en de mogelijkheid voor een hapje en een drankje dat heel leuk werd verzorgd door de plaatselijke bevolking.

Nog steeds mooi

Hier sta ik samen met de motor van mijn broertje Peter (117) weer in zo'n schitterend stadje midden in de Toscane met op de achtergrond de plaatselijke harmonie. Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat dit Casstropignano was.

Tussenstop

Hier staat mijn motor op de voorgrond met daarachter broer Peter de ontzettend blij is dat hij deze stop ondanks laad en accu problemen gehaald heeft.

Verse accu

Zoals gezegd laadproblemen. Hier wordt de accu verwisseld voor het reserve-exemplaar zodat we weer een paar uurtjes verder kunnen en anders wachten op een van de volgwagens, die de pechvogels naar het eindpunt brengen. Later thuis bleek een spoel van de dynamo verbrand te zijn.

Ongelukje

Ja, helaas ook dit gebeurde er. Deze schitterende gerestaureerde zijspancombinatie met als motor een Moto-Guzzi Falcone  uit 1953 van Jos en Hendrika van Klinken moest uitwijken voor een auto en schampte daardoor een muurtje wat niet meegaf.

Ook de kleintjes

Tussenstopje in weer een klein stadje met op de achtergrond een klein 48cc Motom motortje van een italiaan genaamd Davide Burzoni die net als onze horinees Erwin Meilink met zijn Moto-Morini Corsaro 49cc, het prima deden.
Ondanks hun kleine cylinderinhoud hebben zij toch maar Taranto gehaald. Wel was Erwin in het voordeel hij had 1cc meer!

Overval

Nee, hier ga ik geen overval plegen? Maar het monddoekje was tegen de in grote getalen aanwezige wespen, zodat zij niet bij mij naar binne konden vliegen.

Watt en half watt

Deze foto heeft Mieke genomen vanuit het zijspan op weg naar het hotel. Hier rijd ik samen met Erwin. Je kunt hier goed zien hoe fragiel zo'n kleine Morini is.
p.s. Hij rijd hier rechts ha ha..

EIndelijk de eindstreep

Wij hebben het gehaald de finish in taranto
Een complete happening allemaal elkaar
feliciteren
Alle horinezen aan de finish zelfs peter met zijn
accu en laadproblemen heeft de laatste
etappe naar taranto uitgereden
Op naar het hotel  

prijsje

De derde prijs 250 cc toch nog
een beloning voor het harde
werken
Ook bert en mieke met hun
zijspan hadden de derde prijs
Weer een reden voor een feestje

Westfrieslandrit

Ook dit jaarlijkse ritje [altijd met pinksteren]
wordt door mij samen met het bloedjesnel team
georganiseerd 
Hier een leuke foto op de rode steen van enkele klassiekers vlak voor de start in 2005 
De rit wordt al jaren gesponserd door cafe
de klinker op de rode steen
Hij voorziet alle deelnemers altijd  samen
met de aermacchi club van een gratis kopje koffie

aermacchi

Deze schoonheid is ongeveer 12 jaar
geleden door mij gerestoreerd
Het is een 250 cc 5 versn. +- 20 pk uit 1965
met een top van 140 km p uur
In 2006 Milaan Taranto ermee gereden
1800 km. zonder een enkel probleempje
Wordt in 2008 ingezet in de moto giro

Originele MV AGUSTA

dit beestje is een 125 cc MV AGUSTA sport
Een van de laatste types die de fabriek gemaakt heeft
{1975} Heerlijk machientje om zondagmorgen even een stukje 
te rijden of gezamelijk een toerritje te doen.
Dit is een 125 cc dus mag in heel europa bestuurd
worden met een autorijbewijs behalve in Nederland
 het land van schoolmeesters en krentekakkers

lambretta

Dit schatje enkele jaren geleden meegenomen uit Italie
is een van de eerste bromscooters van lambretta
Het is een 3 versnellings motortje en is helemaal
compleet
Alleen al het achterlichtje is een kunstwerkje
Deze was van voor 74 dus na het achterlaten van
50 euro voorzien van een kenteken

Eindelijk een kenteken

De city Bike van benelli
De city Bike van benelli

Dit leuke brommertje heeft eindelijk een kenteken en geloof het of niet als snorfiets ja ja

Hij blijkt nl. ooit als snorfietsje geimporteerd te zijn geweest .

Eindelijk eens een beetje geluk,want zeg nou zelf op dit dingetje met een grote helm op je hoofd is geen gezicht.   

Bedankt RDW

Dit zijn onze 2 gerestoreerde vespa bromscooters
Al 6 jaar in ons bezit,op dit moment 
helaas werkeloos in de garage
Meegenomen uit Italie, dus volgens de hoge heren
illegaal in nederland
2 maal E50,00  betalen voor het schouwen en aanvragen,
maar verkeert nummertje dus nada niks
Kan nog wel voor E 109,00 per stuk,
 maar helaas ze hebben dit jaar (2007) geen tijd meer,
Over geldwolven en verenigd europa gesproken.

 

Ps. In de maand mei 2008 zijn de 2 vespa"s en de benelli city bike alledrie na achterlating van totaal E 350,00 op kenteken gezet (hoera).  

moto parilla

Vroeger 15 jaar oud de toen ultieme sportbrommer
gehuurd voor een paar gulden per uur
Later zelf een in bezit gehad, ik meen nog gekocht 
van jantje jaling de zoon van ome ben helaas heel
jong verongelukt.
Ging 30 km p/uur tegen wind en 80 voor de wind
Kwam deze op een beurs tegen gelijk gekocht in 
deze staat 
Het resultaat staat na enkele weken op de volgende 
foto  

oud beestje

resultaat na even kwaadmaken
resultaat na even kwaadmaken
Deze is eigenlijk nog mooier als die van
vroeger, die had 2 versnellingen en deze zelfs 3
hij gaat iets beter tegen de wind in,misschien wel 40 in zijn 2  
PS. machientje is van 1958 dus 50 jaar oud

EIland man 2007

Het heilige podium op MAN
Het heilige podium op MAN
Milaan taranto in 2006
Eiland Man in       2007 
Nu een verslagje van onze
belevenissen op het 100 jaar bestaande  
circuit op het eiland man
Deze keer niet met de Aermacchi maar
met benelli zescilinder 
Dit samen met bert op de mv 350 ipotesi
en peter op de ducati 350 pantah en
niet te vergeten onze wederhelften
Hier alvast een fotootje

het 6 cilinderbeest

Met dit apparaat hebben wij het eiland man
verkend en de demonstratieraces gereden
Uiteraard veel bekijks op het eiland,eigenlijk
 vielen al de italiaantjes van ons clubje wel op
tussen al die meestal zwarte engelse machines

De hoornse man gangers

Dit zijn Bert en Mieke MV AGUSTA
            Peter en Ineke DUCATI PANTAH
            Hildo en Corrie BENELLI SEI
foto genomen bij mij thuis vlak voor het
vertrek naar de boot in Ijmuiden 

De inscheping

Verzamelen van de mannen en vrouwen van 
de aermacchiclub voor de nachtboot naar 
New Castle in engeland
Heerlijk gegeten en geslapen om de volgende morgen in 
collonne naar Heisham aan de andere kant van engeland te rijden ongeveer 250 km, daarna nog 4 uur met
de ferrie naar Man   

Mooi

Is dit mooi of niet
geloof het of niet maar daar op de hoek was ons
hotel aan de boulevard met uitzicht op zee
Ook het weer was heel mooi, dus al die warme 
kleding  mooi voor niets meegenomen dames
ha ha

De boulevard

Nog nooit in mijn leven heb ik zoveel
motoren bij elkeer gezien
Aan beide zijden van de boulevard
stonden duizenden motorfietsen
Ze stonden op tramhaltes Bushaltes
tot in de bushokjes toe niemand die 
daar een probleem mee had
De stoepen lagen vol met olie
wat wil je
men liep er gewoon omheen

beetje druk

Deze foto geeft een beetje een
indruk hoe groot de belangstelling was
Mijn toestel was te klein om alles erop te
krijgen 
Dit was een meeting in een klein havenplaatsje
Er stonden honderden motoren, Maar op de 
foto zijn ze niet te zien door alle kijkers
  

Zonder worden

De man en zijn machine

demonstratierace

Opgesteld in afwachting van het startschot voor
onze demonsratierace
Ons was bezworen om de per groep voorijdende
marshals niet in te halen op straffe van uitsluiting
uiteraard na de start geen marshal meer gezien
Zal wel door de andrealine komen.

foto gepikt

Deze foto onderweg genomen door de vaste eiland man 
fotograaf heb ik van het internet gepikt
Van onszelf hebben wij geen fotoos al rijdend
Die engelse fotograaf heeft honderden fotoos 
op internet gezet met de bedoeling ze bij hem te 
bestellen.
Hij heeft ze wel beveiligd met een kruis erdoor 
maar een kniesoor die daar oplet,bijna niet te zien 

Beroemde mist

Dit is de beruchte mist op het hoogste punt 
van het circuit 
Net achter ons is net nog de loopbrug te zien 
Een paar minuiten later en wat meer naar 
beneden scheen weer volop de zon 
zie volgende foto 

Gekke bertje

Vaak gingen we ook op ons eigen houtje lekker
over het eiland rijden
Maar als we dan langs een riviertje kwamen
moest bert natuurlijk even met moter en al 
erin duiken
gelukkig niet al te diep dus hij is er weer uit gekomen
en mieke vond het prachtig
 Leuk was ook dat op dat moment net de georganiseerde toerrit voorbijkwam, die keken
hun ogen uit naar die gekke hollanders   

mooi eiland

Het was niet alleen racen en nog eens racen
het eiland staat ook bekend om zijn natuurschoon
dat is hier op de foto goed te zien
Dit is het meest zuidelijke punt van het eiland, er
moesten zeehondjes zwemmen, uiteraard hebben 
wij ze niet gezien, zal wel door onze uitlaatjes
gekomen zijn 

bert mv agusta

Hier is bert in vol bedrijf
Hij heeft de hele week geprobeerd zijn
mv op te blazen door in de buurt van de 10000
toeren te draaien maar dat is hem gelukkig niet
gelukt
Zegt ook iets over de kwaliteit van de mv
Machientje was wel 33 jaar oud

Peter ducati pantah

Dit is een actiefoto van peter
gelukkig deze keer geen accu en laadproblemen
Hij was heel blij met zijn startmoter,want verleden jaar
met milaan taranto vond hij dat aantrappen
in die hitte daar maar niets
Ook zijn ducje super gedaan geen verkeerd klapje

Treintje

Er reed een electrisch treintje van de hoofdstad
Douglas via een mooie kustroute naar Ramsey
Bert en Mieke wilden die dag nog even de mv
uitlaten en wij viertjes hadden even een time out
voor die dag genomen
Voor deze keer lieten wij ons rijden.

Engels ontbijt

S'morgens vroeg engels ontbijt met veel eieren
en spek
Een keer had ik per ongeluk het speciale Man
ontbijt besteld , dat bleken 3 gebakken kippers te
zijn <soort vis>
We hebben bert 3 straten verder weer terug
gevonden ,hij ging compleet over zijn  nek.

Onze 3 sportieve charmante dames

Hulde voor onze dames, het is tenslotte
 de hobby van de mannen en ze hebben
daar weinig kunnen winkelen.
Ondanks dat hebben ook zij het erg naar
hun zin gehad.
Dat is voor ons erg belangrijk want dan
mogen we volgend jaar misschien weer
iets met de moter ondernemen.

laatste dag

Even een stopje onderweg van ons laatste ritje
De volgende morgen heel vroeg weer op huis aan
Afsluitend een bedanktje aan Jaap en Ellen de jong
en helpers van de aermacchiclub
Het was weer super,ben benieuwd naar 2008

PS. die auto daar links rijdt aan de verkeerde kant
van de weg .

weer veilig thuis

Veilig thuis weer op de stoep
voor het huis en niet onbelangrijk
nog helemaal heel net als de baas

teckel

Dit is onze huisteckel hier gefotografeerd
in een van de kanonnen van navaronne
in spanje
Wij hebben haar niet afgeschoten
Weer eens wat anders als motoren.

gilera

Gileraatje gekocht op de beurs in imola
Leuk bijna compleet motortje 125cc
 5 versnellingen
Hier wordt de aankoop door Bert en 
Mieke bewonderd
Toen was het nog droog, die nacht 
kwam de zondvloed, alles compleet onder water   

Tropisch buitje

Helaas geen laarzen meegenomen
Helaas geen laarzen meegenomen
De volgende morgen moesten alle campers 
en caravans met tractoren van het veld 
worden gesleept ,dus de tweede beursdag 
viel letterlijk in het water
Gelukkig stonden de gister gekochte 
motoren al in de vrachtwagen 

Week later

Weekje later het gekochte  spul uit weesp gehaald
waar zij door de vrachtwagen uit italie
afgeleverd werden,dit alles weer prima 
geregeld door de Aermacchi club. 

Sloooopen

Gelijk aan de slag,die grijze kleur kon
natuurlijk niet dat moest italiaans rood
worden Alles gestraald gespoten,nieuwe klepgeleiders
erin nieuwe velgjes bandjes enz. enz.
Het resultaat (zie volgende foto).

Weer als nieuw

De nu weer rode gilera klaar voor zijn tweede leven

mv agusta ipotesi
mv agusta ipotesi

Dit rode monster is 6 jaar geleden door mij gerestaureerd

Het was een van de laatste mv,s uit de zeventeger jaren voordat de fabriek ophield met motoren maken Deze is van 75 Het is een tweecilinder 34 pk en 170 km snel

Vriendje bert heeft er ook een, dus samen kunnen we noord holland behoorlijk onveilig maken Je hoort ze nl. wel even aankomen in de verte ha ha  

mv agusta 2
mv agusta 2

Hier nog even een closupje van achterkant

Jongens wat zijn het toch een schitterende modellen, zo maken ze ze tegenwoordig niet meer helaas 

moto morini corsaro(piraat)

moto morini
moto morini

Ook nog in bezit een moto morini corsaro sport 125 cc uiteraard met kenteken

Helemaal compleet niet gerestoreerd wel netjes en goed lopend