BMW R 1200 ST

BMW R 1200 ST

BMW R 1200 ST

Mag ik mij even voorstellen:

Mijn naam is Theo Bakker

op  25 juni 1941 geboren  te Avenhorn.

Ruim 40 jaar werkzaam geweest als Chauffeur reisleider.

Nu nog steeds als oproep Chauffeur.

En nu al wat jaren met pensioen.

 

Mijn hele leven heb ik al wat met motorfietsen gehad.

En jullie weten natuurlijk dat................ als het virus je te pakken heeft

je er ook nooit meer van los komt.

Ik heb in die jaren al van alles gereden.

Norton - Triumph -  BSA - AJS boyracer  - Velocette K TT  -  Indian.

Adler - DKW -  en dan talloze HONDA,s waarvan de meest  CB 750 four.

  verder ben ik 40 jaar in bezit geweest en fannatiek bereden ,

een HONDA sidecar   ( klassieke zijspan racer )  foto,s kom je hierin ook tegen.

Die is reeds verkocht en afgelopen zomer  2017 heb ik met een Triumph Bonnevill

zijspan racer gereden van Jaap Schulz met zijn vrouw Marlijna in de bak. 

foto,s staan ook op deze pagina.

 

mijn laatste straatfiets die ik nu heb  is een BMW  R 1200 st.

 

Veel kijk en lees plezier.

 

 

BMW R 1200 ST.

BMW nagezien en klaar voor winterslaap.

De gladde wegen zijn weer  in aantocht en dan is het niet prettig om met de motor de weg op te gaan.

Vandaar gaat hij weer de winterslaap in.

Ik heb hem op de rijdende werkbank getakeld en weer geheel techn: nagelopen.

WO  voorzien van nieuwe olie en filters, en het remsysteem ververst.

Vervolgens schoongemaakt, gekleenerd en in de was gezet.

De accu verwijderd en onder de druppellader gezet.

Morgen  ( zaterdag  16 dec: )  gaat hij de zolder op, en staat naast de HR cv ketel onder de hoes.

Zo gaat hij een mensenleven mee.

TT Basse 2017.

Race te Veenendaal 12 aug: 2017.

TT van Basse 2 sept: 2017.

THEO

HONDA cb 750 k2  kneeler.

bestuurder:  Theo Bakker.

bakkenist:    Michael Kuijer.

Een vader mag apetrots zijn op zo,n dochter.

Triumph span. voor 2017.

Dit is het span van Jaap Schulz waarop ik ga rijden deze zomer.

En Marlijna, Jaap z,n vrouw is mijn bakkenist.

Mijn bakkenist 2017 Marlijna Schulz

HONDA GB 500 TT

TomTom op de HONDA cb 750 k7.

Als je een TomTom op je HONDA cb 750 four wil monteren.

Dan maak je een schetsplaatje dat op de stuur boutjes past, dam heb je nog ruim zicht op het klokkenspel.

Klassieke HONDA met GoPro camera.

Kijk, op de foto  ( onder de koplamp ) is het niet moeilijk om op een HONDA cb 750 k7  een camera te monteren.

En, dat werkt voortreffelijk.

Windscherm met remlicht mazda mx5.

Zeer exclusief.

Mazda mx5 windscherm met verlichting.

Het mazda logo is door een cnc bank uitgefreest.

En verkrijgbaar in alle kleuren.

Kan als remlicht aangesloten worden of op de normale verlichting.

Het is een windscherm voor mazda mx5  NA - NB  ( met beugel ).

Het scherm kost 180 euro.  en wordt op bestelling gemaakt en geleverd.

Bellen naar   06-40515439.

Waakhond voor mijn HONDA.

Zoals jullie wel kunnen zien heb ik een waakhond voor mijn honda cb 750 k7.

Valbeugels.

Wie kan mij helpen aan een valbeugelset

voor een HONDA cb 750 four K7 1977  ?????

Effe bellen naar  06-40515439.

De allernieuwste aanwinst:

Afgelopen week  ( 18 december ) heb ik een prachtige, in apsolute nieuwstaat verkerende HONDA  cb 750 four k7 gekocht.  Het is een juweeldje.

Speciale rem opstelling: bij de HONDA k7

Standaard heeft de cb 750 k7  links  1 schijf,   maar hier zijn 2 extra grote schijven geplaatst en 2 BREMBO dubbel cilinder klauwen.

Dat remd als een tierelier.

Natuurlijk heb ik de orginele onderdelen achter de hand, voor als hij weer verkocht wordt.

Zoals ook het luchtfilterhuis is vervangen voor  KnN Filters.  ( deze heb ik ook achter de hand )

Filterhuis vervangen voor KnN filters.

De standaard onderdelen voor K7.

De Blauwe plaat mag natuurlijk niet ontbreken.

En een set van 4 in 4 uitlaten.

De HONDA cb 750 Caferacer is verkocht.

Ik heb de HONDA caferacer verkocht en is verhuist naar polen.

Ik denk dat hij daar een leuke plaats krijgt bij een verzamelaar.

Honda cb 750 caferacer.

De Honda cafe racer is klaar .

Echt weer een mooie fiets voor klassieke ritten.

Theo,s nieuwe aanwinst : MAZDA mx 5.

Er is voor ons een nieuwe fase in het leven aangebroken.

We hebben 10 jaar wedstrijden gereden met het HONDA zijspan bij het CRT en de SAM.

We hebben in de classieke zijspanwereld alles berijkt, waarbij 2 keer Nederlands kampioen bij het CRT en 1 x bij de SAM.   Ik heb het span ca 40 jaar in eigendom gehad.

Nu wilde Michael zich meer gaan richten op het fietsen zodat ik zonder bakkenist kwam te zitten.

En om nu weer met een nieuwe bakkenist te gaan beginnen op m,n 73 ste heb ik besloten het zijspan te verkopen aan Adrie Munster uit Obdam.

Die gaat er ook weer mee bij het CRT en de SAM rijden, dus het span blijft in West - Friesland.

Wij, Michael in ik wensen hem veel mooie veilige wedstrijden en jaren toe.

    EN,  IK GA GEWOON VERDER MET HET RESTAUREREN - REVISEREN VAN DE HONDA

ENKEL - NOKKERS EN HET BOUWEN VAN CAFE - RACERS.

Je moet maar HONDA - ziek zijn.

HONDA cb 750 cafe - racer.

De hele bouw van mijn HONDA cb 750 cafe - racer is te volgen incl: foto,s en tekst

onderaan mijn pagina.

Classieke zijspannen op Assen 2014.

Ook dit jaar Organiseerd de  CRT - de HARC  en de Camathias organisatie een 2 daags evenement voor Classieke zijspannen op het  TT - circuit van Assen.

Dit evenement is op  12 en 13 juli 2014.

Op de foto :

Theo Bakker met bakkenist Michael Kuijer.

 

1 ste prijs zijspannen 2013 op ASSEN.

Zaterdag 13 en zondag 14 juli 2013 waren classieke races op Assen.

Dat was georganiseerd door de HARC en CRT.

Voorwat de zijspannen betreft stonden er 32 aan de start.

En na 2 dagen geweldig gereden te hebben gingen wij met de eerste prijs naar huis.

Purmerend 2013. ( voor ons de laatste )

Pumerend 15 sept: 2013.

Dit was voor ons de laatste van dit jaar.

De dag begon met prachtig rijweer.

Maar toch waren er een paar ongevallen.

Bij de solo,s raakte een caureur een lantaarnpaal en moest naar het ziekenhuis worden vervoerd.

Toen vergat en solo machiene de bocht te nemen en schoot door een hek, dat liep goed af.

Maar bij de start van de zijspannen in de tweede mansch begon het wat te motregenen, en dan kan de baan nogal glad worden.

Wel, een span kwam op het rechte stuk in de slip en kwam rachtop te staan.

De vrouwelijke bakkenist  Marlijna Schulz kreeg het span op haar voet, dus voor hen was het ook einde verhaal.

Toen we weer bij de herstart stonden hebben we besloten te stoppen en de pits in te gaan.

Al met al toch een leuke dag.

CRT race Den - Helder 1 september 2013.

Mooi gestroomlijnd dacht ik zo:
Mooi gestroomlijnd dacht ik zo:

Zondag 1 september 2013.

Het was een prachtige dag, en veel inschrijvingen.

We hebben een prachtige dag beleeft.

Alleen was er een span die een bocht vergat en de rietschoot in dook.  Henk Boot de bakkenist dook de sloot in, Het span bleef net op de kant van de sloot hangen, voor de rest liep alles goed af en kon het span de volgende manch weer van de partij zijn.

 

Veenendaal CRT race 17 aug: 2013.

Een snelle baan en prachtig weer:
Een snelle baan en prachtig weer:

Een mooie actie foto dacht ik zo:

Wij zitten achter Jaap en Marijna Shultz:  ook Veenendaal:
Wij zitten achter Jaap en Marijna Shultz: ook Veenendaal:

1 ste Prijs zijspannen op Assen.

Het Bloedjesnel zijspan - team,

Theo Bakker / Michael Kuijer.

Hebben afgelopen weekend  Zaterdag 13 en Zondag 14 juli 2013 de eerste Prijs mee naar Zwaagdijk genomen.

Er deden zo,n 32 spannen aan mee.

Het waren niet alleen nederlanders, maar ook  Duitsland, en Engeland was vertegenwoordig.

Het is dan ook een fijn gevoel om een troffe van Assen in de kast te hebben.

 

 

Trofee ASSEN.

Effe een boggie pakken op ASSEN.

En ....... voor de hoofd tribune langs.

Dit is onze race caravaan........................

Even op adem komen.

Zo ziet het er gelikt uit dacht ik zo.

classic wegrace te joure.

Zaterdag 8 / 9 juni was er een Motorsport spektakel in Joure.

Naast wedstrijden van supermoto, was er ook Karting wedstrijden en Classic Wegrace.

Het was een 2 daags evenement. maar wij hebben de zondag niet gereden.

Zaterdag was er eerst de training en later op de dag de eerste manch.

Daarna zijn we naar huis gegaan, en omdat de tweede dag de tweede manch gereden werdt en wij die niet hebben gereden deden wij niet mee aan de prijs uitrijking.

Maar toch hebben we lekker gereden.  ( zie foto )

HONDA cbr 1000 F met enige schuifschade.

Nee nee, Theo heeft geen schuivertje gemaak.

Theo heeft er een fiets bijgekocht die een schuivertje heeft gemaakt.Hij komt uit stadskanaal.

Hij is het zelfde als ik al heb, en ook in dezelfde kleur.

Die van mij is van 1995 met 52000 km, en deze is van 1996 met 56000 km.

Er wacht nog heel wat werk:

We zetten ze gewoon 2 hoog...........

Staat goed zo.

Zandvoort en Assen 2013.



Op uitnodiging van de HARC rijden we dit jaar weer op Zandvoort en Assen.

11 - 12 mei rijdt het Bloedjesnel zijspan racing team op Zandvoort.


13 - 14 juli rijden we weer op ASSEN met de 12de onder voorbehoud.


            ------------------------------

Foto van ASSEN 2012.

Deze foto kreeg ik toegezonden van de Fotograaf van de HARC  ( Historische - Automobiel - Ren - Club. )

Hier reden we mee op 13-14-15 juli 2012 op ASSEN tijdens het MORGAN evenement.

Span weer in de orginele kleur:

Hier ziet u het span in de orginele kleur waarmee gereden werdt in de jaren 1971 - 1972.

13-14-15. juli 2012. ASSEN.

13-14-15  juli hebben we met het span op assen gereden.

Een geweldige ervaring en voor herhaling vatbaar.

En...... met natuurlijk een HD  Camera op het span.

 

 

Historic GP Assen 2012.

Historic GP Assen 2012.

Even voor de start nog een paar foto,s

Nu had ik de Huis arts uit Mierlo, Gerard Verhaegh  ( Brabant ) in de bak

Een zeer ervaren bakkenist.

Hij is vaste bakkenist van Marcel Merx ook uit Mierlo, hij rijd met een Laverda.

Atlas copco.

Voor het straalwerk heb je nog al wat lucht nodig.

Ik had al een Atlas copco met een motor van 5,5 pk,

maar deze gaf toch iets te kort lucht.

Nu heb ik er een van 7,5 pk en dat moet wel genoeg zijn dacht ik zo.

Klaar voor vacantie.

5 juni 2012 een complete kofferset gekocht in Zeist voor 100 eurie,s

Maandag  23 juli gaan we een weekje op de motor naar de Moezel, met lekker bochtenwerk.

Uitzending omroep MAX Bloedjesnel zijspanteam.

De uitzending  is terug te zien als je, Intikt op GOOGLE,   koffiemax - Home

Dan Archief  en vervolgens de maand   Maart 2012 aanklikken, dan woensdag  21 maart.

Peter van der Vorst is de gast bij Mirna Goossens, na hun gesprek komt het bloedjesnel - team.

 

Theo Bakker.

Camera plaatsing op het span.

Op het span zijn 2 camara,s geplaatst:

GoPro:

HD HERO 2

Motorsports Edition.

Wout in Opa,s Bus.

Opa zat op de pendel bus voor Holland Flower Festival.

HONDA - kneeler nu in de Orginele kleur:

Na jaren Rood te hebben gereden heb ik nu het span in de orginele kleur gespoten zoals Freek Steiginga en Jan Kort er mee reden in de jaren 70.

 

Theo Bakker.

4 takt - motortje van 10 cc:

 ( ps  dit is niet de reserve motor voor het zijspan )

Bakkenist in opleiding:

Kleinzoon Wout krijgt zo ook de smaak te pakken.

HONDA zijspan racer Revisie:

Het is winter en dan is het weer tijd om het span geheel na te zien, repareren en dan weer gecontroleerd opbouwen.

Hij is dan ook compleet gedemonteerd.

Hier en daar nieuwe lagers, remblokken, bougies enz enz.   En nu dat hij toch kaal is ga ik hem maar geheel opnieuw spuiten in de  2K autolak ( zwart ).

Zodat hij weer 100 % betrouwbaar de baan op kan.

 

Theo Bakker.

Vordering opbouw HONDA - span 30-01-2012.

Na het span geheel kaal geplukt te hebben heb ik het opnieuw gespoten, alles nagelopen, nieuwe remblokken gemonteerd enz: enz: ben ik het nu al weer aardig aan het opbouwen.

Opbouw HONDA - Span.

Opbouw HONDA - Span.

Opbouw HONDA - Span.

Opbouw HONDA - Span.

Kampioenhuldiging MON 2011 te BOEKEL ( 18 dec )

Kampioenhuldiging MON 2011 te BOEKEL ( 18 dec )

Kampioenhuldiging MON 2011 te BOEKEL ( 18 dec )

Kampioenhuldiging MON 2011 te BOEKEL ( 18 dec )

De zijspan Kampioenen 2011.

 1 waren   Peter Pruim en Rob Menger.

 2   ,,        Nol Klyn en Dirk kruyt.

 3   ,,        Theo Bakker

                 Michael Kuijer.

Kampioenhuldiging CRT 2011.

Zaterdag 12 November hadden we de feestavond van het CRT.

Daarbij werden natuurlijk de Kampioenen in het zonnetje gezet.

Na kampioen te zijn geweest in 2009 en 2010, zijn we nu als derde geeindigd, maar toch een podiumplaats.

Op deze foto de Kampioenen van alle klasse.

Wout en Opa,14 oktober 2011 op de HONDA CBR 1000 f,

NELON - Racing:

Deze dubbeldekker met aanhanger heb ik opgehaald bij Truk-service nadat hij gekeurd is voor de APK.

 

Nels Lont van NELON - racing:  heeft nu ook de smaak te pakken van het zijspan rijden.

Hij rijdt nu ook bij het CRT met het span van  Peter de Jong, die afgelopen jaar een klapper heeft gemaakt in Wolvega waarbij hij z,n linker duim moest missen. Dus die is voorlopig uitgereden.

Dit span heeft hij gekocht van Bert Droog uit Hoorn, daarvoor was het span eigendom van Jarno Keppel uit Nunspeet. Die is over gestapt naar de DSRA ( het snelle werk ) en heeft nu een LCR.

 

Einduitslag CRT competitie zijspannen 2011.

Het seizoen zit er weer op.

En, hoewel we 2009 en 2010 CRT Nederlands Kampioen zijn geworden zijn we nu als  3de geeindigd.

Dus we hebben toch een podiumplaats behaald.

 

( foto van de huldiging komt nog )

Prijsuitreiking Purmerend.

Zondag 18 September : De Burgemeester van Purmerend in de BAK.

Zondagmorgen was het weer zeer slecht, continu regen.

Tijdens de training gleden we alle kanten op, en hoewel we goed in het leer zitten moest er toch nog een regenpak aan te pas komen. De opening werdt gedaan door de Burgemeester van Purmerend, die natuurlijk weer mee moest in de bak.  ( Dit was de tweede keer dat ik hem in de bak had, en hij had er aardig veel lol in ) Ook de eerste mance was een en al regen.

Maar toen rond 16.00 uur de tweede mance begon klaarde het weer op en kwam de zon er zelfs nog door.

Toen konden we nog een leuke mance rijden.

En........ weer hadden we de derde prijs.

Zondag 11 September CRT race Aalsmeer.

Vandaag  11 september 2011 hebben we een race gereden in Aalsmeer.

Het weer was prachtig en de opkomst van het publiek was dan ook behoorlijk.

De  1 ste prijs ging naar:  Peter Pruim / Rob Menger op smith-HONDA.

De  2 de prijs was voor: Nol Klyn / Dirk Kruyt met hun TRABI  ( Trabant ).

En de 3 de prijs was voor ons: Theo Bakker / Michael Kuijer op HONDA cb 750.

BASSE uniek.........

Dat de TT van Basse niet gereden werdt op een industrieterrein is wel aan deze foto te zien..

Eerste prijs Zijspannen TT van Basse.

Zaterdag 3 September hebben we weer de TT van BASSE gereden. Het was prachtig en warm weer en met een veld van 12 zijspannen was het een prachtig bezet veld. De opening werdt gedaan door de Burgemeester van Steenwijkerland Mevr: M.A.J. van der Tas. Zij nam plaats in de HONDA zijspanbak voor een paar snelle rondes. En toen zij trillend uitstapte schreeuwde zij, dit, is niet gezond. De dag is zonder problemen verlopen,en wij konden weer naar huis keren met de eerste prijs beker.

Burgemeester: M.A.J. van der Tas.

Burgemeester mevr: M.A.J. van der Tas Opende de TT race van Basse, na een paar ronden in het zijspan te hebben gezeten.

Hierbij is geen tekst en uitleg nodig dacht ik zo......

Spa - Francorchamps 1-2-3 juli 2011.

Wij zijn zojuist Thuis van een grandioos weekend op Spa - Francorchamps.

Daar hebben we  ,, The Bikers Classics gereden ,,

Dat is een jaarlijks terugkerend evenement. 

We hebben heerlijk gereden, en het HONDA span heeft het prima gedaan, op een kleine crash na.

We raakte bij een nat wegdek in een slip, tolde in het rond een raakte geheel op z,n kant.

Geen lichamelijk letsel, en met wat kuipschade konden we weer verder.

We hebben 7 Runs gereden van circa 20 minuten.

 

Een pracht weekend:

 

Theo Bakker.

Spa - Francorchamps 2011.

Spa - Francorchamps 2011.

2de Prijs Anjum op Donderdag 2 juni 2011 ( Hemelvaartsdag )

Race 2 juni Anjum.

Donderdag 2 juni  ( hemelvaartsdag ) hebben we een race gereden in Anjum bovenin Friesland bij Dokkum.

Het was prachtig weer en veel publiek.

We stonden met ca 12 spannen aan de start.

De training ning lekker en de baan was snel met prachtige bochten.

Wel uitkijken wand als je dacht dat je door de bocht was kwam er nog een staartje.

De snelheid lag behoorlijk hoog.

Vanuit het dorp ging je een smal weggetje op met aan beide kanten een slootje.

Toch ging het bijna mis omdat we een stuk berm te pakken hadden maar we wisten hem er weer uit te krijgen.

Maar er was toch ook weer een klapper met een zijspan, dat was Peter de Wit uit Alphen aan den Rijn.

Door een lekke voorband werdt het span onbestuurbaar en hij knalde op de strobalen met een paal daarachter

Peter en Henk kwamen er redelijk goed vanaf maar het span was behoorlijk gehavend, dus er was weer werk aan de winkel.

Al met al eindigde wij op een tweede plaats.

 

Theo Bakker.

Eerste CRT race te Wolvega: 1 mei 2011.

De eerste race Zondag 1 mei in Wolvega is niet vlekkeloos verlopen.

Het was prachtig weer, en enorm veel publiek.

Maar zoals gewoonlijk met de eerst races in het nieuwe seizoen is het toch weer even wennen.

Ik bedoel hiermee dat we weer voorzichtig van start moeten gaan.

Vooral als je nieuweling bent, en dat was met een zijspan koppel.

De bakkenist had een groot stuk ervaring, maar de berijder reed zijn eerst wedstrijd.

Het span was veel sneller dan de ervaring van de berijder, met als gevolg in de eerst ronde een flinke crache

die tegen een lantaarnpaal eindigde.

De bakkenist kwam er met wat schaafwonden vanaf, maar de berijder werdt naar het ziekenhuis in Leeuwarden vervoerd waar hij gelijk werdt geopereerd aan zijn hand die behoorlijk werdt verbrijzeld.

Hoe dat verder afloopt wachten we maar af.

Zo zie je maar weer. dat je je hoofd er altijd goed bij moet houden.

Prijsuitrijking Race Wolvega 1 mei 2011

 1  plaats  Nol Klyn / Dirk Kruyt.

 2     ,,      Theo Bakker / Michael Kuijer.

 3     ,,      Peter Pruim / Rob Menger.

Klaar voor de Training......

 

 

Kijk............. dit zijn mijn reserve bakkenisten.

HONDA cbr 1000 F.

Het is zo mooi weer en dan kan je niet zonder straatfiets.

M,n HONDA cbr 600 F   heb ik verkocht, en een HONDA cbr 1000 F   terug gekocht,  ( een beest )  dus kan ik toch met de Paas de weg op.

Ik heb hem gekocht van een Bierbrouwer uit Nieuwegein.

 

Gr: Theo Bakker.

Ons eerste kleinkind, Wout.

HONDA cbr 1000 F 1995.

Dit is toch een pracht hobby niet waar.

En, om alles droog te houden.

Nieuwe Partytent.

MAATPAKKEN:

Met de nieuwe maatpakken ziet het er weer echt Classiek uit.

NIEUWE AANWINST:

Ik had, een Atlas copco compressor, ( een heel goed ding ) maar doordat de grote straalkast nogal wat lucht vraagd aan volume heb ik die ingeruild voor een Atlas copco die twee keer zo zwaar is.

Kampioenhuldiging 2010 in Boekel.

Kampioenhuldiging 2010 in Boekel.

Kampioenhuldiging 2010 in Boekel.

 

 

    The Bikers - Classic,s

    9 de Editie - Spa - Francorchamps.

  ( Inschrijving  395 euro voor 3 dagen )

 

 20    Vrijdag      1  juli    Spa - Francorchamps

  ..    Zaterdag    2  juli    Spa - Francorchamps

  ..    Zondag      3  juli    Spa - Francorchamps

 

        ----------------------------------

 

 

           

 

 

 

 

 

 

 

 

BLOKKEN-TOREN:

Je kan motorblokken op of onder een werkbank zetten.

Maar je kan ze ook opstapelen.

DE TROFFE,EN.

Kampioen-huldiging MON - CRT 2010. op 19 december 2010. in Boekel.

Het was weer skoftig gezellig, Zondag 19 december 2010 in Boekel.

We zijn weer Nederlands Kampioen geworden 2010 Classieke Zijspannen.

Ja ik sta wel op de foto met 2 bekers en 2 bossen bloemen.

Dat kwam zo, m,n bakkenist lag met zware griep in bed.

Dus moest ik maar alleen op stap.

En------ natuurlijk nog even prive op de foto met de Pit-poezen.

En.............  door dat Michael de bakkenist ziek was moest ik alles zelf op knappen met de Pitpoezen, poe poe.

Kampioen,s Beker 2010,

Zaterdag 27 november hadden we de jaarlijkse feestavond van het CRT met de Kampioenshuldiging.

Dit was in party-centrum ,,  de Weistaar ,,  in woudenberg.

Door de Beker in ontvangst te nemen mochten we voor het tweede jaar op rij, ons Nederlands Kampioen  CRT - MON noemen van de  zijspannen.

Ook worden we nog gehuldigt bij de MON. ( Motorsport - Organisatie - Nederland )

Dit gaat gebeuren op Zondag  19 december 2010 as in het Brabandse Boekel.

HONDA Jack.

Kijk, zo kan je weer voor de dag komen.

Nieuwe HONDA jack met het span er op geborduurd.

Dit borduurwerk is uitgevoerd door .

www.borduur4all.nl  Polderlaan 5 1735KC ,t Veld. 06-54320142.

 

 

 

Kampioen Foto:

Zijspan in de Nok van de werkplaats:

Kijk, dit is de onderkant van het zijspan.

Hij hangt aan een loopkat in de nok van de werkplaats.

Als je op je rug op de vloer lig, dan maak je zo,n foto.

Ook makkelijk om de maten van het frame over te nemen.

 

Theo Bakker.

zwaagdijk.

Nieuw Zijspan:

Nu het raceseizoen achter de rug is kunnen we weer verder gaan aan de bouw van een replica van het bestaande span.

De voorvork is al zogoed als klaar, alleen de handgrepen moeten er nog aangelast worden.

De vork kan je excentrisch  verstellen nagelang de baan is.

Is de baan snel, zoals Zandvoort of Assen, dan staat de vork iets achterover, is het een langzame baan, zoals op industrie tereinen, dan kan je de vork rechterop zetten ivb met haakse bochten.

 

Theo Bakker.

Winterbeurt HONDA - kneeler:

Nu het seizoen er al weer een poosje op zit, wordt het tijd om het span eens flink onderhanden te nemen.

Dus,......  ben ik nu begonnen het span geheel kaal te plukken tot aan het frame toe.

Dan alles schoon maken, nazien, eventueel repareren en weer opbouwen.

Dat doe ik in mijn werkplaats van 6 x 10 meter inclusief vloer verwarming.

En met op z,n tijd een bakkie van moeders, komen we de winter wel weer door.

Laatste race gereden in Raamsdonksveer Zondag 26 September.

Vandaag hebben we de laatste race van dit jaar gereden in Raamsdonksveer.

De training liep lekker, we hadden een veld van 16 zijspannen.

Maar in de eerst manche hadden we te maken met een flinke klapper, Wim van Leeuwen dacht nog even André Korevaar te kunnen inhalen, maar met een ruimte van nog geen meter ging dat natuurlijk niet.

De gevolgen kan je wel raden, Hij tikte Andre Korevaar aan, toen tegen een stoeprand en het gevolg was op z'n kop op de baan en de bakkenist werd een eind weg geslingerd.

Willem had niets benoemenswaardig en z'n bakkenist werd met een ambulance afgevoerd.

De race werd na een uurtje hervat en het hele programma werd verreden.

Al met al, toch een prachtige dag.

Wij vielen deze keer niet in de prijzen, maar wij zijn toch al Kampioen.

 

Theo Bakker.

Motorblok sleutelbok.

Ik heb te koop frame,s voor onder een HONDA cb 750 blok enkel bovenliggende nokkenas.

Je kan de bovenste carterhelft er af halen om overal bij te komen.

Het staat stabiel, ook als je een compleet blok tijdelijk weg zet.

De prijs is   40 euro per stuk.

Bellen naar:  06-40515439

1 ste prijs zijspannen te Aalsmeer 2010.

Ja ja, het ging weer grandioos in Aalsmeer vandaag 12 september.

De dag begon met regen. De training was het dus uitkijken, de baan was behoorlijk glad.

Maar met de eerste manche droogde de weg behoorlijk op, en met de tweede manche was de baan kurk droog en konden we weer flink het gas er op zetten.

Het resultaat was dat we met de eerste prijs naar huis gingen en .................. we zijn ook dit jaar weer Nederlands Kampioen CRT - MON geworden.

We moeten nog 1 wedstrijd rijden op 26 September in Raamsdonksveer, maar in de punten zijn wij niet meer in te halen.

 

2 de prijs TT Vlagtwedde 14-08-2010 ( SAM )

Zaterdag 14 augustus hebben weer een grandioze race gereden in Vlagtwedde.

Dit was al weer de  16 de TT Vlagtwedde.

Het was prachtig droog weer, en er was buitengewoon veel publiek.

En ondanks een stuk met straatklinkers en putdeksels is alles heel gebleven.

Ook hebben we nog een interview gehad op  Radio Westerwolde  ( Rechtsteekse uitzending )

 

   

Investering Bloedjesnel zijspanteam.

Na de investering van een grote straalcabine, heb ik nu een Kemppi - Master - Tig mls 3000 aangeschaft.

Met 3 stuks  6 meter toortsen.

Dit is het ideale lasaparaat voor het lassen van frames.

Nieuwe straalcabine voor Bloedjesnel zijspan team.

Zoals jullie allemaal wel weten, houden de Bloedjesnel leden van restaureren en sleutelen.

Daarbij is een Straalcabine onmisbaar.

Daarom heb ik een nieuwe straalcabine aangeschaft van een behoorlijke afmeting.

De maten zijn:

Totale afmeting indien gemonteerd: 133 x 124 x 177 cm:

Totale BINNEN afmeting 107 x 88 x 82,5 cm:

Dit is wel een van de grootste:

 

 Theo Bakker

Straalwerk:

Kijk, dit is het resultaat.

Stralen in opdracht:

Als U motoronderdelen heeft te stralen, dan kan dat.

Ik straal oa, motorblokken, framedelen, velgen spadborden enz:

Voor prijsopgaaf even bellen.  06-40515439.

 

Theo Bakker.

3 de Prijs SAM Lelystad 17 juli 2010.

Zaterdag 17 juli hebben we een race gereden bij de SAM.

Op het Politie Circuit te lelystad.

Daar gingen we met de derde prijs aan de haal.

s,morgens met de training was het slecht weer, het klapte van het water.

Maar tijdens de eerste manche en de tweede manche was het lekker droog.

Ondanks alles hebben we toch lekker gereden.

 

Theo Bakker.

3 de Prijs Gramsberger TT. 19 juni 2010.

3 de Prijs Gramsberger TT. 2010. 19 juni:

Het was weer feest bij de Gramsberger TT.

Het weer was geregeld nat, veel buien.

En ondanks de voetbalwedstrijd Nederland - Japan, was er toch behoorlijk veel publiek.

Al met al hebben we lekker gereden.

En nog even op de Foto met Phil Read De legendarische coureur uit de jaren ' 60.

 

Theo Bakker.

 

 

Eerste Prijs 13 Juni 2010 te Varsseveld.

Afgelopen Zondag hebben we weer een geweldige race gereden in Varsseveld.

De baan was bij ons niet vreemd omdat we er al 3 jaar hebben gereden.

Zaterdag avond gingen we onder Politie escorte naar het centrum van Varsseveld

Daar werden de motoren en zijspannen gekeurd voor de race van Zondag.

Alles was weer goed bevonden en konden de goedkeuring sticker onvangen.

De zondag verliep geweldig, ook door het prachtige weer.

Het resultaat. EERSTE prijs zijspannen.

 

Theo Bakker / Michael Kuijer.

 

 

Al weer raak in Winkel op 30 mei:

Afgelopen Zondag was het weer raak in Winkel.

De dag begon druilerig, vooral tijdens de training was het nat.

Dit resulteerde dat we met het span in een haakse bocht naar rechts van de baan af schoven.

Gelukkig geen letsel dus het span uit het gras getrokken, opstappen en weer verder.

De verdere dag werdt het steeds droger.

En het resultaat was er ook naar.

We gingen dan ook met de tweede plaats beker naar huis.

 

Theo / Michael.

 

 

Uitslag race Twello 16 mei..

Waren we vorige week zondag eerste bij de zijspannen in Den Helder,

Vandaag 16 mei gingen we ook weer met de Eerste prijs beker uit Twello naar huis.

 

Theo Bakker / Michael Kuijer

Freek Steiginga ? Jan Kort.

Uden 1969.

CRT - race Den - Helder 9 mei 2010

Na de wat Trage start in Nieuw Vennep op 30 April ( Koninginnedag )

Kwamen we weer aardig los in Den - Helder.

Resultaat.......  EERSTE plaats  zijspannen.

 

Theo Bakker / Michael Kuijer.

Kampioenhuldiging 2009 bij het CRT.

Zaterdag 6 Februari 2010 zijn we gehuldigt Als Nederlands-Kampioen 2009 Classieke zijspannen bij het CRT.

Dit gebeurde in party-centrum ,, De Weistaar ,,

te Maarsbergen.

 

Theo Bakker / Michael Kuijer

Dit zijn de bekers.

Dit zijn de bekers die we de afgelopen 6 jaar bij elkaar hebben gereden.

 

HONDA - sidecar - racing.

Theo Bakker / Michael Kuijer.

Zijspannen bij de Classic TT Ane

Dit is een leuk filmpje, en wij rijden de rode HONDA zijspan nummer 2.

 

Zaterdag  20 juni 2009 hebben we weer een prachtige race gereden in Ane, gemeente Gramsbergen.

De hele dag was het weer wat druilerig, maar tussen de buien door hadden we toch aardige droge perioden, zodat we elke manche droog hebben gereden, en we eingigden op een 4 de plaats.

 

Theo Bakker / Michael Kuijer

 

Zondag 13 December 2009 Kampioenhuldiging in Boekel.

De Kampioenhuldiging Classieke zijspannen van het CRT bij de MON in Boekel.

En wij mochten ons weer Nederlands Kampioen noemen van de CRT 2009.

Het was weer een prachtige middag en bar gezellig. 

Ook waren we tweede geworden bij de SAM.

Dus gingen we met 4 bekers terug naar West - Friesland.

 

Theo Bakker / Michael Kuijer

Kampioenshuldiging van de SAM bij de MON

Zondag 13 December was de Kampioenshuldiging 2009 van de SAM bij de MON te Boekel.

Hier mochten wij de 2 plaats beker in ontvangst nemen.

Maik Hailwood.

Kijk, buiten de aanschaf van nieuwe race overalls.

Heb ik ook maar weer de nagelnieuwe Maik Hailwood laarzen uit de kast gehaald.

En dit is echt helemaal classic - style, of niet soms.

 

Theo Bakker.

Reserve blokken HONDA cb 750.

En, we hebben nog een paar blokken in voorraad.

Het hart van de zijspansport.

Dit is het spul van Theo Bakker  te zwaagdijk.

In deze garage wordt de zijspan-racer onderhouden.

De werkplaats heb ik zelf gebouwd, incl: vloerverwarming.

 

Theo Bakker.

Nieuwe pakken.

Het mag wel nog winter zijn, maar we zijn al weer bezig om het materiaal klaar te maken voor het seizoen 2010.

Ook werdt het weer tijd voor nieuwe race-pakken ( zie foto )

Na zo,n 40 jaar motorsport weet je wel ondertussen waar je je materiaal moet gaan inkopen.

En weer tot volle tevredenheid hebben we de nieuwe pakken gekocht bij RESTYLE in Aalsmeer.

Dat is de beste en goedkoopste motorkleding groothandel van ons land.

Je kijkt je ogen uit als je daar binnen stapt, de vloer ligt vol, de wanden hangen vol.

En een van hun grootste klant is de Belgische Politie.

Maar je wordt er ontvangen met koffie, en je krijgt er professioneel advies.

 

Voor diegenen die daar eens een kijkje wil gaan nemen, hier is het adres.

 

RESTYLE

oosteinderweg 127 a

1432AH  Aalsmeer.

0297 - 323273. 

Hier nog een foto van Remco Blankenzee

Kijk, dit is nog eens stijl van bakkenist Remco Blankenzee van Politie Amsterdam Amstelland.

En dat nog wel in Politie uniform, incl: volledige bewapening.

Remco is Buurtregisseur Hornmeer en VBA te Aalsmeer.

Dit is al het derde jaar dat Remco als bakkenist fungeerd tijdens de openingsronde van de CRT race te Aalsmeer.

Deze foto hangt dan ook op het Politie bureau in Aalsmeer.

 

Politie in de Bak........( Foto: Lea Langezaal )

Foto: Lea Langezaal.
Foto: Lea Langezaal.

Ja ja, dat kan natuurlijk ook.

Maar wees gerust, dit is Motoragent Remco Blankenzee van Politie Amsterdam - Amstelland, en motorliefhebber bij uitstek.

Dit is al het derde jaar dat hij in de openingsronde fungeerd als bakkenist, en dat gaat hem ook nog goed af.

Dus, we hebben al een reserve bakkenist.

 

Theo Bakker.

Laatste race 2009 Raamsdonksveer.

Vandaag 27 September 2009 hebben we de laatste race gereden te Raamsdonksveer.

Het was prachtig weer, en onwijs veel publiek.

Wij vielen deze race niet in de prijzen, maar met 7 punten voorsprong op de nummer 2 zijn wij toch Nederlands kampioen geworden 2009 van MON - CRT.

De kampioenshuldiging vindt plaats in Boekel in November.

Ik hou jullie op de hoogte.

 

 Gr:  Theo Bakker.

 

Race te Aalsmeer Zondag 13 September 2009

Vandaag Hebben we een race gereden te Aalsmeer. En.......... 2 de prijs.

 

( Foto: Jan Langezaal )

Classic Grand Prix. 6-9-2009 Purmerend.

Vandaag Zondag 6 september 2009. hebben we een race gereden in Purmerend. En ........... wat dacht je, jawel de 1 ste prijs zijspannen. Het was prachtig weer en heel veel publiek.

 

Theo Bakker.

De start te Basse 5-september 2009.

Zaterdag 5 september TT te Basse.

 

We begonnen de training op een natte baan, dus uitkijken geblazen.

Vooral de haakse bochten waren nogal glad met de  10 inch wielen.

Maar toen we aan de eerste manch begonnen was de baan droog dus konden we het gas erop gooien.

En, aan de foto te zien waren we weer lekker vlot weg met de start.

 

Theo Bakker.

 

( Foto: Lea Langezaal. )

De TT van Basse 5-9-2009.

Vandaag 5-9-2009 hebben we de TT race van Basse gereden. Het weer was goed en lekker gereden. Resultaat, een Derde plaats. En natuurlijk het T - shirt van Basse aan. Michael laat de achterkant zien ( zo knap is hij nou ook weer niet )

 

Theo Bakker.

Race Zaterdag 29 Augustus 2009 te Enter.

Vrijdag 28 Augustus zijn we om ca 13.00 vertrokken naar Enter.

Zo rond 15.30 kwamen wij daar aan.

Het was toen droog weer.

Gelijk de luifel van de Bus uitgerold, tuinset neer gezet, en barbeknoei geinstaleerd.

Toen hebben we eerst de baan verkend door rondje te lopen.

We hadden in Enter niet eerder gereden.

Het was een smalle baan, ff breder dan een fietspad.

Er was een recht stuk waar we konden ( en mochten ) inhalen met zijspannen.

Ook moesten we een formulier ondertekenen, dat we niet gingen inhalen waar dat niet was toegestaan. Deden we dat wel en er gebeurde iets dan betaalde de verzekering niet uit.

om een uur of 7 gingen we barbeknoeie maar al gouw kwam de eerste bui aanzetten.

s,nachts klapte het van het water met een flinke onweersbui tussendoor.

,smorgens 08.00 uur begon de keuring. ( zie foto )

Met de training was het niet zuiver droog, toch gereden.

En de gehele dag was het betrekkelijk slecht weer.

Al met al was het geen geslaagd weekend.

We hebben dan ook besloten daar niet meer te rijden.

Niet van wegen het weer, maar de baan was te smal en te gevaarlijk voor zijspannen.

 

Theo Bakker.

 

Race 22 augustus Veenendaal.

Zaterdag 22 - 08 - 09.


s,Morgens om 06.00 uur vertrokken naar Veenendaal.

Aankomst rond 07.30 uur.

Plekje gezocht op het renners - kwartier.

Zijspan afgeladen, luifel uitgerold, tuinset neer gezet.

En gelijk naar de keuring. ( alles goed )


De training ging goed, mooie en snelle baan.

Het weer was geweldig, wel aan de warme kant, zodat ik last kreeg met de koeling van de remschijven.

Na de tweede ronde in de eerst manche was ik m,n voorrem al kwijt.

Dus, rustig aan maar.


Maar we hebben wel een geweldige dag gehad.

Dat is wel te zien op de foto.

Het is toch prachtig als zomaar een voorbij lopende fan even op je span  komt zitten voor een foto.

Maar Theo kennende moest er natuurlijk ook op.


Dus, tot volgende week,

Zaterdag 29 - 08 -09 in Enter.

 

 

 

6 wedstrijden, 5 bekers.

maandag 10 augustus 2009.

 

Het gaat tot nu dusver grandioos.

We hebben 6 wedstrijden gereden en met 5 bekers thuis gekomen.

En we krijgen er nog 6.

Als het zo door gaat kan dit jaar niet meer stuk.

 

Theo Bakker.

De TT van Vlagtwedde 2009.

Vandaag zaterdag 8 augustus 2009 hebben we de TT van Vlagtwedde gereden.

Je moet daar heengaan met een bak bouten en moeren.

Het is normaal, als je een manche hebt gereden dat je een aantal bouten en moeren kwijt ben.

Het circuit is grotendeels bestraat met nogal wat putdeksels en kuilen.

Maar goed, het weer was prima, en niet te warm.

Dit resulteerde dat we weer naar huis gingen met een tweede plaats beker.

Al met al een prachtige dag.

 

Theo Bakker

Foto van SAM race op Politie Circuit te Lelystad :

Zondag 2 augustus.

 

( Foto: Lea Langezaal )

SAM race te Lelystad 2 augustus 2009.

Zondag 2 augustus 2009.

 

Zondag hebben we een race gereden op het Politie - Circuit te Lelystad.

Het begon met behoorlijk slecht weer.

Tijdens de training was was het constand motregen.

Maar na dat het middag werdt klaarde het gelukkig op en konden we het gas behoorlijk open trekken.

Het is een behoorlijke snelle baan , zodat we op het rechte stuk volop in de vijfde versnelling konden komen.

Het werdt dus toch een geweldige race die we weer konden afsluiten met een TWEEDE PLAATS.

 

Theo Bakker.

 

( Foto: Lea Langezaal )

maandag 13 juli 2009.

 

De race te Varsseveld zit er weer op.

Het weer was niet best, geregeld buien, dus de baan was nat.

En dan was er nog een 50 cc - ertje die een oliespoor op de baan veroorzaakte.

Dus een spekgladde baan.

Toch hebben we de race afgesloten met de eerste prijs zijspannen.

 

Theo Bakker.

 

( Foto: Lea Langezaal )

Prijs uitreiking 20 juni 2009.

Gramsberger Classic TT.

 

( Foto: Lea Langezaal )

Gramsberger Classic TT zaterdag 20 juni 2009.

Zaterdag hebben we weer een prachtige race gereden in Gramsbergen.

Vrijdag avond gingen we onder Politie escorte door het hele dorp over de openbare weg naar de kroeg.

Daar werden de motoren en zijspannen gekeurd voor de race van zaterdag.

Alles stond keurig op een rij voor de kroeg zodat het publiek er een paar uur van kon genieten.

De terugweg ging ook weer met Politie begeleiding naar het renners kwartier.

Het weer was zaterdag behoorlijk wisselvallig, maar tussen de buien door was het goed te doen.

En we gingen weer met de 3 de prijsbeker naar huis.

 

     Helaas is de race in Ameide op zaterdag 4 juli afgelast.

Oorzaak, organisatorische problemen.

Dus op naar........................

Varsseveld op Zondag 12 juli. 

 

CRT race te Winkel 7 juni 2009.

Prijs uitreiking

van de Zijspanklasse:

 

( Foto: Lea Langezaal )

CRT race te Winkel, 7-6-09.

Winkel 7-6-09. ( foto Alle Hamstra )
Winkel 7-6-09. ( foto Alle Hamstra )

Eerste race in Winkel.

 

Een mooie en snelle baan,

Prachtig weer,  heeft er voor gezorgd dat de demo in Winkel geweldig is geslaagd.

Nog mooier voor ons was dat wij de race konden afsluiten met de eerste Prijs bij de zijspannen.

Hopende dat dit een gevolg heeft voor het volgend jaar.

 

Theo Bakker.

 

( Foto: Alle Hamstra )

 

 

 

Race 17 mei 2009 Den Helder:

De race in Den Helder Zondag 17 mei hebben we ivb met het weer niet gereden.

 

( Foto: Lea Langezaal )

Eerste race te Oldenzaal 10 mei 2009.

De strijd op 10 mei 2009 in Oldenzaal.
De strijd op 10 mei 2009 in Oldenzaal.


Zondag 10 mei hebben we de eerste race gereden in Oldenzaal, in recreatiepark  De Hulsbeek.

Zaterdag middag zijn we daar aangekomen.

Eerst hebben we de baan verkend door het circuit rond te lopen, 2225 meter:

Het was een bestaande wielerbaan met veel bochten, een paar klimmetjes er in maar dat was voor ons dus geen probleem, wel was de baan voor het mooie te smal voor zijspannen om te kunnen inhalen.

s'Avonds hebben we de barbecue aangestoken en lekker gegeten. En na goed geslapen te hebben in de Toyotabus moesten we weer om 8 uur zondagmorgen klaar staan voor de technische keuring.

9.30 uur ging de training van start en om 12.30 uur was de officiele openingsronde.

Het span liep weer voortreffelijk goed, alleen door de vele bochten achter elkaar en wat klimmen en dalen werden de remmen wat te heet zodat ik de handrem geheel kwijt was, maar na een afkoeling was dat weer hersteld.

Ook was er nog een accident bij de zijspannen.

Nol Klyn met bakkenist Dirk Kruyt met hun Trabi kwamen met hun wielen in een paardenpad terecht met als gevolg het gehele span op z'n kop.  Dirk zat tegen een lantaarnpaal  ( alsof hij op de bus zat te wachten ) voor de rest geen noemenwaardig letsel.  Nol daarintegen lag onder het span en klaagde over lucht te kort, maar na medisch onderzoek kwam hij er van af met wat kneuzingen. Al met al een leuk en geslaagd evenement.

 

 

  Theo Bakker.   ( Foto: Lea Langezaal )


Zandvoort 2008.

Zandvoort 2008.
Zandvoort 2008.

Zoals jullie kunnen zien was de strijd op Zandvoort weer behoorlijk hevig met een prachtige stijl van de bakkenisten.

Wij lagen voor Peter Pruim en Rob Menger met nummer  11.

 

 

( Foto: Lea Langezaal )

Zo rijden we alle circuits af.

Het span staat er weer gelikt bij om naar de race te vertrekken.

TV Uitzending 6 April 2009. rtv - nh

Op 6 April 2009 zijn wij met het zijspan op   rtv-nh.

Kijk op de rtv-nh site en klik op  archief uitzending gemist  6 April en dan op   van zuks dus.

 

 

GIACOMO AGOSTINI in Gramsbergen 2008.

Tijdens de race in Gramsbergen 2008 gaf de 16-voudig wereld kampioen Giacomo Agostini een grandioze demo.



In 1967 was Agostini in Assen tijdens de TT.

Daar heb ik 3 foto's van hem gemaakt.

En deze foto's daar heeft hij nu nog zijn handtekening op gezet,

zie foto.  ( Wim Balkenende )






Speciale KEIHIN Carburateurs.

Dit zijn de speciale KEIHIN carburateurs uit 1971

die op het span zaten toen deze nog bereden werd door  Freek Steiginga en Jan Kort.

 

 

(   maar, op 23 juli 2009 verkocht voor 1500  euro,s aan  Jan Oosterhof te Gasselte )

Reserve Blokken HONDA cb 750

Kijk, hier staan 2 gereviseerde blokken voor het zijspan.

CBX HONDA 6 pitter 1978.

HONDA CBX  1047  cc  6  cilinder.
HONDA CBX 1047 cc 6 cilinder.

Kijk, voor m'n plezier ga ik lekker de weg op met m'n  CBX Honda  6 pitter.

De race in Vlagtwedde 2008.

 

Zaterdag  2 Augustus hebben we gereden in Vlagtwedde en daar gingen we met de eerste prijs vandoor.

De beker werdt overhandigt door....jawel, de legendarische HONDA Coureur en 6 voudig wereld kampioen...Jim Redman.

 

( Foto: Lea Langezaal )

Kampioens Huldiging 2008.

 

14 December j.l. zijn we gehuldigd in het Brabandse Boekel

door de  MON ( Motorsport - Organisatie - Nederland ) 

als Nederlands Kampioen  2008 Classic sidecar racing 

bij de  SAM ( Stichting Aanvullende Motorsport ).

 

( Foto: Wim Balkenende )

Intervieuw RTVNH

16-03 / 11.00 invullen....
16-03 / 11.00 invullen....

Theo is op 16-03 geintervieuwd door RTVNH,

hier de link om het te beluisteren:

 

RTVNH - radio-archief

 

datum 16-03 / 11.00 invullen....

en klik dan op editie noord 16-03.

Gramsberger TT 2008.

Dit is de laatste zeer snelle bocht voor

de start / finish.

Het is een lange bocht waar je voluit in de vijfde versnelling door kan.

( Bloedjemooij... )

Kijk, zo gaan wij ten strijde.............

HONDA cb 750 Blok.

cbx in onderhoud.

Het is begin maart 2010.

Het wordt weer tijd om de wegfiets ook weer na te lopen en gereed te maken voor de zomer.

Alle kampioenen van 2009 op de gevoelige plaat.

Na de Huldiging, werdt er een gezamelijke foto gemaakt van alle klasse.

Dat zijn de 50cc - 125cc - 250cc - 350cc - 500cc - oltimerklasse en de zijspannen.

De eerste prijs winnaars werden aangekleed in een kleurrijk sjurt .

Zij kregen niet alleen de Beker maar ook bloemen.

De tweede en derde prijswinnaars kregen alleen een Beker.

GEBOREN.........toekomstige bakkenist.

Ja ja het is dan zover.

Theo Bakker,s dochter Linda is bevallen op 30 maart jl van een kern gezonde Zoon met de naam Wout.

Dus over een jaar of 18 dan hebben we weer een bakkenist extra.

En.....  Opa Blij.

Verslagen: CRT race,s 2010.

NIEUW VENNEP:

Het is dan weer zover.

De eerste race van dit jaar is in Nieuw Vennep.

Het weer was slecht tijdens de training, later op de dag klaarde het wat op maar het was stervens koud en het span liep voor geen meter.

Steeds inhouden, na de training nieuwe pitten ingezet.

Liep, dachten we wat beter, maar helaas met de eerste mansche was het weer klote.

Na een paar rondjes hebben we het span de pits ingereden, op de wagen geladen en naar huis gegaan.

Dus die dag hadden we 1 punt.

Volgende keer beter, en op naar 9-mei in Den Helder.

 

DEN-HELDER.

Het was weer behoorlijk koud, maar het was droog en later op de dag kwam de zon er ook nog door.

Het span liep weer voortreffelijk.

En dat bleek wel, wandt met de prijsuitrijking stonden we weer op de EERSTE plaats.

Al met al een geslaagde dag.

Op naar 16 mei in Twello.

 

 

Fanclub kaart Jan en Freek.

Jan en Freek hadden ook een grote fanclub met veel leden.

Hier afgebeeld een Lidmaatschaps kaart voor 1971 - 1972.

MON stand, motorbeurs Utrecht:

Zo stond het HONDA span ook op de stand van de MON, (  Motorsport - Organisatie - Nederland. )  in Utrecht.

Joop van der Ende productie.s:

De Phantom - Bus:
De Phantom - Bus:

Kijk...............   Zo was ik oa chauffeur op de VIP bus van de Phantom of the opera:

Blindengeleiden Hond:

Zondag 16 Oktober hebben wij er een nieuwe bewoonster bijgekregen thuis.

Een gepensioneerde blindengelijden hond, een Golden-retriever.

Zij is opgeleid door Martin Gaus.

Deze hond was van de vrouw van een vriend van de broer van Corry mijn vrouw.

Zij heeft een jonge op geleide hond gekregen ( zij is namelijk geheel blind )

En om deze hond naar een assiel te brengen leek ons niets, je weet namelijk nooit waar zo,n beest terecht komt. En omdat wij altijd honden hebben kan deze er ook nog wel bij.

Zij is 11 jaar en mag dus z,n oude dag bij ons slijten.

Eemshaven:

Freek Steiginga / Jan Kort

Zandvoort 1969.

Freek Steiginga / Jan Kort

Mei 1970 op Zandvoort

Freek Steiginga / Jan Kort

Dit zijn, Freek Steiginga en Jan Kort.

Freek was ANWB wegenwacht monteur en kwam uit Medemblik.

Jan kwam uit Hoogwoud en was monteur bij de BB - Bescherming Burgerbevolking.

Wim Steiginga komt uit Den Oever en was Monteur bij Defensie.

Deze mannen hebben de HONDA - kneeler gebouwd in de winter van 1970 - 1971.

Onder superfisie van Wim Steiginga  ( Broer van Freek )

Het nieuwe seizoen 1971 brak aan en de eerste acht wedstrijden werden door hun gelijk gewonnen.

De HONDA was niet meer te houden.

Dat resulteerde dat ze dit jaar afsloten met een Nederlands Kampioenschap op Zandvoort.

Freek Steiginga / Jan Kort.

Uden 1969.

Freek Steiginga / Jan Kort.

Zandvoort 1971.

Hier liep ik 11 april tegenaan.

Dit is een KYOSHO.  RC helycopter.

De Rotor - diameter is   123 cm:

Hoogte   42  cm.

Totale lengte romp  120  cm.

Hij is puntgaaf en nooit beschadigt

 

( deze is te koop voor  250  euro )

Het nieuwe project: HONDA cb 750 Caferacer.

Dit blok staat klaar voor de cafe - racer.

Blok - revisie.

Het blok is totaal gereviseerd:

Het blok zit er in.

Het ziet er schoon uit zullen de Belgen zeggen.

Nu nog de uitlaten.

Het uitlaat systeem maak ik ook zelf, want er moet natuur een jofiaal geluid uit komen.

Nieuwe lamp en lamp - oren zal ook goed staan.

De voornaaf in 2K zilver gespoten.

zitje en tank.

Kijk, ik had nog op een sloopfiets een gaaf sport zitje die ik opgeknapt heb en een tank met 5 lagen verf, die heb ik gestraald en dan als het op het frame pas is gemaakt spuit ik hem in 2K brons metalic.

Tank gestraald.

De tank waar ca 5 lagen lak op zat heb ik gestraald.

En zo staat hij weer in de primer.

Spuitwerk:

Spuit - cabine heb ik niet, dus de tank aan een haak gehangen aan de waslijn, spuiten en gelijk binnen hangen.

Dan kan je toch zo,n resultaat berijken.

Eind resultaat:

Zo is de tank geworden.

2 K gespoten in brons metalic.

Nieuwe velgen en spaken.

De oude stalen velgen waren zodanig verroest dat ik ze niet meer konden gebruiken.

De naven er uit gehaald, gestraald en gespoten.Dus nieuwe aluminium velgen gekocht bij  Johan Spaan van  ,,Four-Deel,,   in Purmerend  die heeft ze van   Poelma wielenspesialist te Uithuizen  2.50 x 18 - 40 gaats. Het spaken heb ik aan m,n broer ( Anton Bakker uit Zwaag ) over gelaten dat is een SUPER - SPECIALIST in het spaken.

De kelkjes zijn pas gemaakt en gemonteerd:

Alu: kelkjes.

Deze kelkjes heb ik gekregen, en met een beetje pas en meetwerk ( pasdraaien ) zullen ze zeker tot hun recht komen:

Gereviseerde remklauw:

Spuitwerk Cafe - racer:

Vrijdag 21 febr: Heb ik de Benzine tank, de olie tank en de achterbrug Brons metalic gespoten.

In de namiddag ging de blanke lak er over, en zie het resultaat.

Ik heb geen spuit cabine dus haken aan de waslijn, spuiten en gelijk weer binnen op gehangen.

Maar 2 K lakken drogen snel.

Spuitwerk:

Als de kleur gespoten is,  metallic - brons.

Dan moet de blanke lak er nog op.

Dat zijn deze blikken.

Blanke lak - Harder en Tinner.

Afschermplaat.

Het afschermplaatje voor het electr: gedeelte zit er op met een HONDA embleem.

Buddysit:

De buddysit is reeds bekleed.

Dit is de achterkant van de buddysit.

Het is eigenlijk een buddysit van een f2 met zo,n kunststof tuut er achter.

Die heb ik verwijderd, en een rvs plaat schuin naar binnen gemaakt.

Die is ook mee bekleed.

uitlaat:

Dit zijn de uitlaten die op mijn HONDA cb 750 caferacer komen.

Gekocht bij  ,, Blauwe plaat  ,,   Utrecht.

aangepaste uitlaatbochten.

De uitlaten zijn op maat:

Nu nog de demperbevestiging maken.

Dat doe ik doormiddel van steunen op de demper hart - solderen zodat ze eenvoudig op te hangen zijn.

Dit is dan het eind resultaat op het voorspatbordje na:

Dit is een mooie winterklus geweest, maar het resultaat mag dan ook gezien worden.